We hebben al eerder bericht over Act Responsible in Cannes, de jaarlijkse tentoonstellingen met campagnes rond bepaalde maatschappelijke thema's, bovendien open voor het grote publiek. Minder mediageniek dan de Cannes Lions, maar daarom niet minder interessant. Eind deze week worden de trofeeën uitgedeeld, op basis van stemmen van (virtuele) bezoekers: u kunt uw stem ter plekke uitbrengen, maar ook via het internet:. http://act-responsible.org/cannes-2015/
Enkele campagnes die alvast de aandacht van onze man in Cannes trokken:
thema 'Planeet'
IFAW (Young & Rubicam Paris) « Tout n’est pas facile à fabriquer", schokkende beelden die slim inspelen op 3D-printen.
Thema 'Educatie'
Buick/verkeersveiligheid (Lowe Shanghai), een campagne die verkeersslachtoffers in beeld brengt.
Thema 'Mensenrechten'
28 Too Many (Ogilvy UK), een campagne tegen genitale verminking. De Europese vlaggen doen ons eraan herinneren dat dit niet enkel ver weg van ons gebeurt.
Thema 'Solidariteit'
Fondation Abbé Pierre (BDDP & Fils France), een reeks advertenties om de daklozen onder de aandacht te brengen. Geen nieuw idee, wel tot een maximale efficiëntie gebracht.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]