Cannes heeft aandacht voor maatschappelijke thema's

Communication / News

We hebben al eerder bericht over Act Responsible in Cannes, de jaarlijkse tentoonstellingen met campagnes rond bepaalde maatschappelijke thema's, bovendien open voor het grote publiek. Minder mediageniek dan de Cannes Lions, maar daarom niet minder interessant. Eind deze week worden de trofeeën uitgedeeld, op basis van stemmen van (virtuele) bezoekers: u kunt uw stem ter plekke uitbrengen, maar ook via het internet:.  http://act-responsible.org/cannes-2015/

Enkele campagnes die alvast de aandacht van onze man in Cannes trokken:

thema 'Planeet'

IFAW (Young & Rubicam Paris) « Tout n’est pas facile à fabriquer", schokkende beelden die slim inspelen op 3D-printen.

Thema 'Educatie'

Buick/verkeersveiligheid (Lowe Shanghai), een campagne die verkeersslachtoffers in beeld brengt.

Thema 'Mensenrechten'

28 Too Many (Ogilvy UK), een campagne tegen genitale verminking. De Europese vlaggen doen ons eraan herinneren dat dit niet enkel ver weg van ons gebeurt.

Thema 'Solidariteit'

Fondation Abbé Pierre (BDDP & Fils France), een reeks advertenties om de daklozen onder de aandacht te brengen. Geen nieuw idee, wel tot een maximale efficiëntie gebracht.