Nieuwe naamsponsor voor Beker van België

Het Belgische chipsmerk Croky wordt vanaf het seizoen 2015-2016 de nieuwe naamsponsor van de Beker van België. Die wordt vanaf nu Croky Cup gedoopt. Croky tekende een overeenkomst met de KBVB voor de komende drie jaar. Famous plant een campagne om het engagement te communiceren.
Het Belgische Croky en de KBVB zijn geen onbekenden voor elkaar. Het chipsmerk was in het verleden al partner van de KBVB, met name in de periode van 1995 tot 2001. In 2013 gingen beide partijen weer samen in zee. Croky werd één van de geprefereerde partners van de Rode Duivels. Toen de voetbalbond op zoek ging naar een nieuwe naamsponsor voor de Beker van België, vonden de twee elkaar dan ook snel. Croky viert in 2016 zijn vijftigste verjaardag en wil naar eigen zeggen met deze sponsoring de ambitie onderstrepen om te bouwen aan de groei van dit Belgische merk.
De keuze om na de Rode Duivels ook de Beker van België te sponsoren, is niet toevallig, klinkt het bij Jan Claes, directeur Croky bij Roger&Roger: “Voetbal maakt deel uit van ons DNA,” verklaart hij. “Het verbindt mensen. Denk maar aan de familiale sfeer in de vele voetbalkantines die ons land telt of het gezellige en vriendschappelijke karakter van samen voetbal kijken. Of dat nu thuis in de zetel of in het stadion is. Het is die gezellige en vriendschappelijke sfeer die wij ook met ons merk willen nastreven. De Croky Cup moet een echt familiegebeuren zijn. Het ‘David Vs. Goliath’-gevoel maakt de bekercompetitie enorm sympathiek. In principe maakt ieder provinciaal team kans op deelname en krijgen kleine teams de mogelijkheid om het op te nemen tegen de topteams. De manier waarop derdeklasser Olsa Brakel vorig jaar in de zestiende finales eersteklasser Westerlo versloeg met 6-1: schitterend! Die bekermagie geeft die competitie een wel heel bijzondere dimensie. Als authentiek Belgisch familiebedrijf voelen we ons verbonden met die bekerfilosofie.”
Bij een nieuwe naam hoort uiteraard een nieuw logo. Dat is ontworpen door Famous. “Het logo bestaat uit drie belangrijke elementen,” licht Jan Claes toe. “We gebruikten het originele Croky-logo als vertrekpunt en gaven het een volwassener en sportiever imago door de toevoeging van de trofee en het woord ‘Cup’ in een steviger font. Als Belgisch merk vonden we ook de aanwezigheid van de nationale driekleur zeer belangrijk.”
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]