1712 EN PUBLICIS GROUPE BELGIË LANCEREN AFTELKALENDER TEGEN FAMILIAAL GEWELD TIJDENS FEESTDAGEN
1712, de hulplijn voor vragen over geweld, misbruik en kindermishandeling, brengt vandaag – op de symbolische datum 17 december - met de hulp van Publicis Groupe België een aftelkalender uit. Niet eentje die aftelt naar Kerstmis, maar een aftelkalender die het verhaal brengt van een 15-jarige jongen die te maken krijgt met psychisch geweld. Want nog niet genoeg mensen kennen de hulplijn 1712.
Voor velen is de kerstperiode een tijd van samenkomen met geliefden. Helaas is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend. Vorig jaar ontving de hulplijn 1712 meer dan 9.000 oproepen van mensen die te maken kregen met geweld, misbruik en/of kindermishandeling.
Om bewustwording te creëren over dit urgente probleem, introduceert Publicis Groupe Belgium een bijzondere aftelkalender. In plaats van af te tellen naar Kerstmis, neemt de kalender de lezer mee in het verhaal van een 15-jarige jongen die samen met zijn zus dagelijks psychologisch geweld ervaart. Elke dag krijg je een blik op de verhalen die zich afspelen achter gesloten deuren, hoe zij proberen hiermee om te gaan, en uiteindelijk de weg naar hulplijn 1712 vinden met de hulp van een alerte buurvrouw.
Publicis Groupe België heeft als creatief agency het concept van de aftelkalender bedacht, alsook de productie en de uitvoering van deze campagne verzorgd. Daarnaast staan zij ook in voor het pers- en influencerluik om de boodschap zo breed mogelijk te verspreiden. Het brede publiek kan de aftelkalender terugvinden op de website van 1712, waar ze op een interactieve manier het verhaal van het slachtoffer kunnen volgen. Ze ervaren zijn frustraties, stress en bezorgdheden, en leren hoe 1712 kan helpen in dergelijke situaties.
"In deze nieuwe campagne benadrukken we dat geweld meer is dan fysieke conflicten, en richten we ons op psychisch geweld, een vaak onderbelichte, maar één van de meest voorkomende vormen van geweld. Al jaren zien we dat meer dan de helft van de binnenkomende oproepen over (mogelijke) kindermishandeling in eerste instantie over psychisch geweld gaat," zegt Kasia Uzieblo, Vlaams coördinator van 1712 en professor forensische en criminologische psychologie aan de VUB.
De kalender is een krachtige oproep tot bewustwording en het aanmoedigen van mensen om contact op te nemen met 1712 als ze te maken hebben met vragen over geweld, misbruik of kindermishandeling, zowel voor slachtoffers als omstanders.
De digitale aftelkalender vindt u hier.
Credits:
Client: 1712
Kasia Uzieblo, Vlaams coördinator 1712
Chief Growth Officer: Sascha Van Der Borght
Account: Tibo De Coker, Anaïs Van Der Heyden
Chief Strategy Officer: Berten Peremans
Sr Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Creative Director: Maarten De Maayer
Creatives: Steves Maes, Jannes Deschacht
Traffic Manager: Julie Maris
Head of Production: Anne-Laure Bousseau
Head of Art: Sacha Lempereur
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Christophe Vantricht
Sr Chromist & Retoucher: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Post-producer: Dominique Ruys
Video Editor: Federico Colella
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Producer: Saartje Goris
Sound Engineer: Mathias Lewis
Digital Marketing Lead: Philippe Haine
Senior Digital Producer: Teo Rasmerita
Senior Developer: Gilles Capelluto
Digital Project Manager: Jean De Loynes
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]