20.000 Belgen tekenen petitie voor Belgische friet

Een maand geleden lanceerde het Belgisch diepvriesfrietjesmerk Belviva (tot voor kort nog Lutosa) de petitie ‘voteforbelgianfries.be’ om de French voorgoed uit French fries te halen en er Belgian fries van te maken. Met 18.200 Belgen die deze petitie getekend hebben, of nog 1 op 600 Belgen is één ding alvast duidelijk: wij Belgen zijn ontzettend trots op onze frieten en op de frietcultuur die vanuit België de rest van de wereld heeft veroverd!
Rest nog de missie om de benaming Belgian Fries voor eens en altijd te introduceren in Amerika. Daarom heeft Belviva een open brief verstuurd aan Merriam-Webster ‘America’s most-trusted online dictionary’, met als verzoek de benaming French fries te wijzigen in Belgian fries, of minstens de term Belgian fries toe te voegen. Een oproep die gesteund wordt door een filmpje van de Belgische regisseurs Adil El Arbi en Bilall Fallah, die momenteel in Hollywood de regie van ‘Bad Boys For Life’ afwerken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]