Een maand geleden lanceerde het Belgisch diepvriesfrietjesmerk Belviva (tot voor kort nog Lutosa) de petitie ‘voteforbelgianfries.be’ om de French voorgoed uit French fries te halen en er Belgian fries van te maken. Met 18.200 Belgen die deze petitie getekend hebben, of nog 1 op 600 Belgen is één ding alvast duidelijk: wij Belgen zijn ontzettend trots op onze frieten en op de frietcultuur die vanuit België de rest van de wereld heeft veroverd!
Rest nog de missie om de benaming Belgian Fries voor eens en altijd te introduceren in Amerika. Daarom heeft Belviva een open brief verstuurd aan Merriam-Webster ‘America’s most-trusted online dictionary’, met als verzoek de benaming French fries te wijzigen in Belgian fries, of minstens de term Belgian fries toe te voegen. Een oproep die gesteund wordt door een filmpje van de Belgische regisseurs Adil El Arbi en Bilall Fallah, die momenteel in Hollywood de regie van ‘Bad Boys For Life’ afwerken.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]