Het rapport over het radiolandschap dat de Franse CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel) in december publiceerde, zet de enorme levendigheid van de Belgische Franstalige radiozenders in de verf. Het blijkt standvastige, geloofwaardige en zeer populaire radio te zijn (het tweede medium na televisie), zeer divers (een aanbod van meer dan 100 zenders van allerlei slag, grote openbare stations en kleine lokale initiatieven), een bron van informatie, muziek, ontspanning, cultuur en meningsuitingen, overal bereikbaar en gratis voor iedereen, zonder abonnement of aansluiting. Voeg daarbij een crisisbestendige economie die, ondanks een lichte terugloop in 2009, al een tiental jaar blijft groeien, dikwijls met 2 cijfers, dan krijgen we een medium dat 15% van de totale reclameuitgaven in de Federatie Wallonië-Brussel. Dat is de beste penetratie van het medium radio in Europa! En toch wordt radio vreemd genoeg nog steeds in hoofdzaak analoog beluisterd: via FM – dat sinds de jaren 80 en de komst van RDS geen technologische vernieuwing heeft gekend. Stel je voor dat we nog steeds televisie zouden kijken via de kabel! En dat terwijl
televisie de afgelopen 10 jaar nu net een enorme boost kent dankzij de technologische vernieuwingen: fl at screens, HD ready, HD en 3D, digitale televisie en nu smart-TV. Waar zou radio staan als het medium een gelijkaardige revolutie had beleefd!
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]