Ogilvy Social.Lab en Hellmann's roepen ‘More than chefs, more than mayo’!

Crea / News

Smaak, kwaliteit, veelzijdigheid: drie punten die chef-koks en Hellmann’s mayonaise gemeen hebben. Voortbouwend op hun langdurige samenwerking besloten Ogilvy Social.Lab en Hellmann’s om die drie pijlers, die van het merk voor chef-koks al jarenlang een belangrijke partner maken, in de kijker te zetten.

Voor deze internationale campagne zet Ogilvy Social.Lab chef-koks in de schijnwerpers. Dat doet het bureau via een reeks portretten waaruit blijkt dat de chef-koks de waarden van Hellmann’s delen. Smaak, kwaliteit en veelzijdigheid zijn immers de belangrijkste eigenschappen van het merk, maar ook van degenen die het gebruiken. Dat geldt zowel voor hun culinaire filosofie als voor de manier waarop ze hun restaurant runnen. Met dat uitgangspunt als basis werd ‘More than chefs, more than mayo’ geboren. Om het concept door middel van storytelling tot leven te brengen werden drie chef-koks uit de VS en Spanje geselecteerd. De selectie gebeurde op basis van hun professionele loopbaan, maar ook op basis van hun persoonlijke achtergrond, die de gedeelde waarden met het merk moet verduidelijken.

Het Ogilvy Social.Lab-team heeft met de hulp van Darkhorse Production drie shoots georganiseerd op twee continenten. Het resultaat: een hero movie en drie videoportretten waarin chef-koks hun creativiteit de vrije loop laten in gezelschap van Hellmann’s. Je vindt de video’s op YouTube, op de website van het merk en natuurlijk op sociale media, waar ze worden ondersteund door specifieke formats (Instant Experience en Facebook Carousel, Instagram Story). De campagne gaat van start in Noord-Amerika en wordt later dit jaar op andere markten uitgerold. Ze wordt gespreid over een periode van minimaal drie jaar.

Credits

Agency: Ogilvy Social.Lab
Account: Anne-Sophie Foucher, Anissa Ouezekhti, Victoria Troisfontaine
Strategy: Catherine Sackville-Scott, Beatriz Chufani
Art Direction: Juanma Bonastre, Jonathan Pienaar
Design: Hugo El Koubi, Xavier Vanderplancke
TV Producer: Brigitte Beaudine (Darkhorse Production)
Klant: Hellmann’s (Unilever)