Constructiv, FamousGrey en Famous Relations brengen verrassende kijk op de bouw

Crea / News

Een jaar geleden lanceerden Constructiv en FamousGrey "De Bouw Kijkt Verder", een platform dat het imago van de bouwsector wil verbeteren door stereotypen te doorbreken. Ook dit jaar blijft hun doel hetzelfde. Met een nieuwe wervingscampagne doorbreken ze deze keer het aloude cliché: de bouw, da’s spierkracht.

Veel mensen associëren werken in de bouw nog altijd met fysieke kracht. Maar dat cliché klopt niet meer. De sector maakte een hele evolutie door. Zo zijn er tal van nieuwe functies en instrumenten die het leven van arbeiders in de bouwsector vergemakkelijken en toegankelijker maken.

De bokaaltheorie

Om te bewijzen dat de bouwsector niet langer alleen over spieren gaat, spelen FamousGrey, Famous Relations en Constructiv in op de metafoor "Een bokaal openen is als werken in de bouw. Spieren zijn één optie, maar niet de enige."

Om dit concept tot leven te wekken, bracht Constructiv effectief een set bokalen op de markt. Onder leiding van Famous Relations kregen enkele influencers de challenge deze te openen zonder brute kracht te gebruiken. Het resultaat zie je in een enkele social video’s.

Daarnaast werd ook een digitale wervingscampagne gelanceerd waarbij iedereen, mannen en vrouwen, uitnodigd worden om hun vindingrijkheid in te zetten in de bouwsector. En zo nog sterker te staan in een sector die nooit stopt met innoveren.

Je vindt de campagne terug op de netwerken van "De Bouw Kijkt Verder" of op TikTok.

Credits

Client: Constructiv

Client Contacts: Kristof Van Roy, Philippe Giot, Meike van der Veur

Agency: FamousGrey

Executive Creative Director: Peter Ampe

Creative Director: Laurie Lacourt

Creative Team:  Zoé De Priester, Yana Gestels

Copywriter: Kenn Van Lijsebeth

Strategic Director: Jonathan Detavernier

Strategic Planners: Aze Van Coillie, Wies Dickens

Client Service Director: Catherine De Block

Account Director: Audrey Semal

Account Manager: Geoffrey Delhoux

Project Managers: Matti Verhaegen, Klaartje Vanmulders

Designers: Elsa Gervais, Franco Scaramuzza

Print Producer: Christ Lannoy

RTV Producers: Marie Libouton, Birgit D’hont

Video Editor: Sven Vanhee

Sound Engineer: Mathieu Savenay

PR: Famous Relations

PR Manager: Astrid Jacobs, Zoë Cnaepkens, Romane Desnos