BASIC-FIT IS OFFICIËLE FITNESSPARTNER TOUR DE FRANCE

4schools / Marketing / News

Fitnessketen Basic-Fit zal tot 2028 de officiële partner van de Tour de France zijn. De samenwerking betreft ook de Tour de France Femmes met Zwift, Paris-Nice en Criterium du Dauphiné.

De samenwerking verbindt de naam Basic-Fit aan één van ’s werelds meest populaire sportevenementen. Hiermee wordt het merk, met ruim 1500 clubs in heel Europa, verder gepromoot. Basic-Fit wil heeft de ambitie om sporten voor iedereen toegankelijk te maken en wil ook van deze competities voor iedereen een unieke ervaring maken.

Verbinding door sport 

Het is de missie van Basic-Fit om sporten voor iedereen toegankelijk te maken en om elke atleet, zonder uitzondering, aan te moedigen om hun doelen te bereiken. Die visie en toewijding komen overeen met die van de Tour de France Femmes met Zwift, waarbij inspanning en doorzettingsvermogen, maar ook het belang van teamwork om de beste prestaties te leveren, worden gestimuleerd.

Met de slogan "It's your turn to sweat!" werken Basic-Fit en de Tour de France samen. Het is de gezamenlijke ambitie om alle sporters, ongeacht niveau of ervaring, te inspireren om hun eigen uitdagingen aan te gaan en hen te ondersteunen bij elke fase van deze reis. Of het nu gaat om spieropbouw, vergroten van je zelfvertrouwen, prestaties verbeteren of gewoon je goed te voelen en plezier hebben. Basic-Fit zet zich continu voor een actieve en gezonde levensstijl.

“Voor Basic-Fit is sport meer dan een activiteit; het draait ons om waarden, een visie en doelstellingen voor lange termijn. We zijn daarom bijzonder trots op deze samenwerking, die verder gaat dan alleen sportsponsoring. Het weerspiegelt onze ambitie om ons merk in Europa te groeien en om sport voor iedereen toegankelijk te maken. Naast de voordelen die sporten biedt voor de fysieke en mentale gezondheid, versterkt het ook je sociale leven. Zo zien wij elke dag in onze clubs dat leden elkaar helpen om hun doelen te bereiken. We kijken ernaar uit om met deze samenwerking onze passie voor sport met zoveel mogelijk mensen te delen en we moedigen iedereen in Europa aan om mee te bewegen,” zegt Redouane Zekkri, chief operating officer van Basic-Fit.

“Basic-Fit is een iconisch merk voor sportliefhebbers. Met zijn uitgebreide internationale dekking, zijn associatie met de Tour de France en de Tour de France Femmes met Zwift belooft het zijn leden een juli vol actie. De sponsoring van de teamklassementen van Paris-Nice, Critérium du Dauphiné en de Tour de France laat hun vastberadenheid zien om sport te promoten bij zoveel mogelijk mensen. Met Basic-Fit hebben we een partner die zich, net als wij, volledig inzet om sporten te promoten,” zegt Christian Prudhomme, directeur van de Tour de France.

Als onderdeel van deze samenwerking krijgt Basic-Fit een prominente plek op het podium als officiële partner van de teamranglijst, een belangrijke onderscheiding voor de renners. Daarnaast zullen de leiders van de teamranglijst herkenbaar zijn aan speciale rugzakken in de kleuren van Basic-Fit. Ook zal het merk zichtbaar aanwezig zijn in de iconische Tour-karavaan, zowel bij de mannen- als de vrouweneditie, met voertuigen in de kenmerkende oranje en zwarte kleuren.