87seconds versterkt contentteam

Communication / News / People

Bart Dhooge slackVideo wordt steeds groter wordt in het online verkeer, en dus groeit ook 87seconds vlot mee. In 2018 versterkt het bureau het contentteam in alle Europese vestigingen met nieuwe aanwinsten. Dat het Brusselse videocontentbureau meer is dan enkel een animatiestudio, was al even duidelijk. Dat werd onlangs nog maar eens bevestigd door Deloitte, die hen opnam in de lijst van snelst groeiende mediabedrijven. Managing director Thibaut Dehem koos heel bewust voor de concept first-benaderin:. “De voorbije maanden merkten we dat we in die massa van videoproductie écht het verschil konden maken door kwalitatieve en creatieve inhoud aan te bieden, samen met een persoonlijk advies en begeleiding bij verspreiding. Zo zijn we op organische wijze geëvolueerd van een productiehuis naar een videocontentbureau, wat een gloednieuwe manier van werken inhoudt.”
Ook partner Philip Swinnen benadrukt dat “als je digital content zoals social media editorials wilt aanleveren, je voldoende creatievelingen in huis moet hebben om concepten in grote volumes te kunnen creëren. Vooral merken en FMCG-klanten hebben geregeld nood aan sexy visuele formaten zoals ‘snackable content."
Sarah Sonigo

Sarah Sonigo


Op een overtuigende koerswijziging was het wachten tot begin dit jaar, met de aanwerving van twee 'superstar content strategists', Sarah Sonigo en Bart Dhooge.
Bart Dhooge

Bart Dhooge


Bovendien staan ook de nieuwe in-house film directors sinds kort het team bij voor de ambitieuzere film-concepten. Aangezien ook de buitenlandse vestigingen Amsterdam, Parijs, Lyon, Genève en Madrid volop timmeren aan het ‘concept first’ principe blijven ook daar de nodige aanwervingen van creatieve talenten niet uit.Sarah Sonigo slack