Bij IKEA draait het dit jaar allemaal rond het thema ‘Living room’. De plek waar ieder van ons uren spendeert met z’n geliefden, familie en vrienden. “De woonkamer is een kamer van duizenden gezichten,” zegt Miguel Aguza van IKEA. “Niet zo alleen qua design, maar ook door de dingen die mensen erin doen. Het is een ruimte waarin geleefd wordt. Met verschillende behoeften en dromen. IKEA wil daarbij helpen met handige tips en frisse oplossingen.” Om dat te benadrukken, bedacht DDB Brussels een nieuwe tv-spot – de eerste uit een reeks van vier - waarin de woonkamer tot leven komt. De campagne kwam tot stand met productiehuis CZAR en regisseur Joe Vanhoutteghem.
De eerste spot speelt in op de vriendschap, daarna volgen ook nog andere creaties. DDB koos voor een strategische en creatieve kapstok ‘embrace the everyday drama’ om de nieuwe jaarcampagne aan op te hangen. In de nieuwe tv-spot van IKEA zien we hoe een vriendengroep zich opmaakt voor een verrassingsfeestje. En dat gebeurt opvallend acrobatisch. De woonkamer blijft een plek die ons begeesterd. Nergens straalt een kamer meer emotie uit. Er wordt geleefd, genoten en gevierd. Bij IKEA willen we iedereen helpen om die momenten onvergetelijk te maken.
Credits
Campaign: Make Room For Friends
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe & Odin Saillé
Creation : Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele
Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account team : Francis Lippens, Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
PR – Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Director : Joe Vanhoutteghem
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Lander Engels
DOP : Nicolas Karakatsanis
Art Directo r: Tanker
Styling : Sofie Callaerts
Editor : Martin Leroy
Grading : Olivier Ogneux
Online : Robin De Praetere
Post Production : Czar
Post Producer : Bieke De Keersmaecker
Music : Wagaya by Kaliorexi
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]