IKEA en DDB brengen je living tot leven

ikea

Crea / News

ikea

Bij IKEA draait het dit jaar allemaal rond het thema ‘Living room’. De plek waar ieder van ons uren spendeert met z’n geliefden, familie en vrienden. “De woonkamer is een kamer van duizenden gezichten,” zegt Miguel Aguza van IKEA. “Niet zo alleen qua design, maar ook door de dingen die mensen erin doen. Het is een ruimte waarin geleefd wordt. Met verschillende behoeften en dromen. IKEA wil daarbij helpen met handige tips en frisse oplossingen.” Om dat te benadrukken, bedacht DDB Brussels een nieuwe tv-spot – de eerste uit een reeks van vier - waarin de woonkamer tot leven komt. De campagne kwam tot stand met productiehuis CZAR en regisseur Joe Vanhoutteghem.

De eerste spot speelt in op de vriendschap, daarna volgen ook nog andere creaties. DDB koos voor een strategische en creatieve kapstok ‘embrace the everyday drama’ om de nieuwe jaarcampagne aan op te hangen. In de nieuwe tv-spot van IKEA zien we hoe een vriendengroep zich opmaakt voor een verrassingsfeestje. En dat gebeurt opvallend acrobatisch. De woonkamer blijft een plek die ons begeesterd. Nergens straalt een kamer meer emotie uit. Er wordt geleefd, genoten en gevierd. Bij IKEA willen we iedereen helpen om die momenten onvergetelijk te maken.

 Credits

Campaign: Make Room For Friends

Client : IKEA Belgium

Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert

Agency : DDB Brussels

CD : Peter Ampe & Odin Saillé

Creation : Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele

Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel

Account team : Francis Lippens,  Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal

PR – Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth

TV Producer : Brigitte Verduyckt

Director : Joe Vanhoutteghem

Executive Producer : Eurydice Gysel

Producer : Lander Engels

DOP : Nicolas Karakatsanis

Art Directo r: Tanker

Styling : Sofie Callaerts

Editor  : Martin Leroy

Grading : Olivier Ogneux

Online : Robin De Praetere

Post Production : Czar

Post Producer : Bieke De Keersmaecker

Music : Wagaya by Kaliorexi