“Innovatie is méér dan technologie”

Communication / Media / News / People

DinnerInTheSky_photoLucHilderson_D508045-2017-09-19_ms-1024x683

Gert Ysebaert & Bruno Segers -© Luc Hilderson

PUB bracht mediaman pur sang Gert Ysebaert en ondernemer met een hart voor cultuur Bruno Segers samen voor een gesprek op hoog niveau. Figuurlijk, maar ook letterlijk: voor dit interview mocht PUB gebruik maken van de faciliteiten van Dinner In The Sky.

Gert Ysebaert is sinds 2013 ceo van Mediahuis en als dusdanig een van de topspelers in de Belgische (en Nederlandse) mediasector, met activiteiten in de krantensector (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en in Nederland onder meer NRC en De Telegraaf), de audiovisuele sector (participatie in De Vijver Media, Radio Nostalgie,…) en diverse andere segmenten: classified met Hebbes.be, Vroom.be, Zimmo.be en jobat.be, contentmarketing (Content Connections) en topicals als The Bulletin en Made In. In 1989 trad Gert Ysebaert in dienst van Corelio en op een korte onderbreking (bij uitgeverij Lannoo) na bleef hij trouw aan Corelio en nu Mediahuis. Bruno Segers is als managing partner van All Together niet-uitvoerend voorzitter bij Flanders Investment &
Trade en bestuurder bij privébedrijven als Anubex en Cullen International. Eerder was hij ceo bij onder meer RealDolmen en general manager bij Microsoft Belgium. Als voorzitter van Villanella is hij een van de bezielers van DE Studio, de nieuwe bestemming van de voormalige Studio Herman Teirlinck in het hart van Antwerpen.

 

PUB wilde al langer een gesprek met Gert Ysebaert, maar we wisten dat het daar afgelopen zomer niet het goed moment voor was: de overname, samen met de intussen tot het kapitaal van Mediahuis toegetreden familie Van Puijenbroek, van de Nederlandse mediagroep TMG sleepte langer aan dan gedacht. “Onze uitbreiding richting Nederland is deels opportunistisch. De schaalvergroting die we kunnen realiseren door een samenwerking tussen onze kranten in Vlaanderen en de kranten van NRC Media, Mediagroep Limburg en Telegraaf Media Groep in Nederland, is aanzienlijk. Denken we maar aan de investeringen die nodig zijn op het vlak van innovatie. Samen kan je nu eenmaal dingen realiseren die alleen niet mogelijk zouden zijn,” geeft Gert Ysebaert als duiding bij de expansie in Nederland. “Vooral de digitale transformatie en de snelheid waarmee deze transformatie zich doorzet zijn onze drijfveer. We stelden ons de vraag: wat als we dit niet zouden doen?”

De reactie van Bruno Segers en het volledige interview leest in het nieuwe nummer van PUB Magazine.

En het is al lang aangekondigd en officieel gevalideerd. De meesten zullen zeggen dat ze op alles zijn voorzien, maar toch: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel General Data Protection Regulation (GDPR), brengt vanaf 25 mei 2018 veel veranderingen met zich mee in de sappige sector van de gegevensverwerking- en verzameling. Een artikel daarover leest u in PUB. Bovendien laten we in een tweede artikel bedrijven (Standaard Boekhandel, Colruyt) én ook Test-Aankoop aan het woord over de manier waarop bedrijven de AVG (zullen) toepassen.

Wat leest u nog in dit nieuwe nummer van PUB? Food Porn is een fenomeen, zeggen sommigen, dat voornamelijk bestaat uit het publiceren van soms esthetische culinaire foto’s op sociale media. Druipende saus en sporen van confituur, is food porn iets voor marketing? Die vraag stellen we ons in ons novembernummer; een magazine waar u volop van kan smullen!

En afgelopen oktober trok PUB op campagne in het kader van de volgende verkiezingen. We zetten onze koers voort door onszelf vragen te stellen over de waarde van studies en politieke enquêtes.

Is dit alles? natuurlijk niet. In dit nieuwste nummer van uw lievelingsblad hebben we het onder meer over chatbots, gaan we op bezoek bij Miguel Aguza en Lolita Swanet, zoeken we hoe Brussel het label Mediacity verdient (aan Franstalige zijde; de Nederlandstalige kant komt in het volgend nummer aan bod) en vroegen we Joe La Pompe om zich te ontfermen over al die vallende herfstblaadjes. En de PUB Crawl is gewijd aan het onderzoeksbureau Profacts. Verscholen in het rustige De Pinte, maar dat zegt niets over hun ambities...