Publicis Group en VO Citizen maken miniserie voor Cairgo bike

Dichtslibbend verkeer, gebrek aan parkeerplaatsen op maat van bedrijfsvoertuigen, torenhoge brandstofprijzen, vervuiling... Zelfstandigen of kmo's die zich in Brussel met een bestelwagen verplaatsen, hebben het niet gemakkelijk. De oplossing? Een cargofiets. Een groot deel van hun verplaatsingen zouden zelfstandigen en kmo's net zo goed - en een stuk makkelijker - met dat nieuwe ecologische vervoermiddel kunnen doen. Om professionals bewust te maken van de concrete voordelen van de cargofiets, deden Cairgo bike en Brussels Mobility een beroep op Publicis Groupe voor hun expertise in content marketing en op VO Citizen, gespecialiseerd in burgercommunicatie. Samen bedachten en ontwikkelden ze "Good Wheels", een miniserie opgenomen in Brussel en gepresenteerd door James Deano. De rapper en komiek ontmoet drie zelfstandigen uit verschillende activiteitensectoren. James belooft hun huidige vervoermiddel aan te passen in functie van de dagelijkse verplaatsingen door de drukte van onze mooie hoofdstad. Maar - verrassing - het resultaat lijkt in niets op het oorspronkelijke voertuig. De Brusselse illustrator Krump ontwierp het logo voor de miniserie, en leefde zich ook helemaal uit in het ontwerp van het teamuniform. Voor de productie deden Publicis Groupe en VO Citizen een beroep op LDV Production. De teasers en afleveringen zijn doorspekt met een herkenbare jingle vol hiphopinvloeden uit de jaren '90, bedacht door de jonge opkomende Brusselse artieste Moni.a. De hele reeks is te ontdekken op de gekende sociale-mediakanalen en op de website van Cairgo bike.
Teasers
Episode 1
Credits
Client (brand & contacts): Bruxelles Mobilité - Sofie Walschap, Charlotte De Broux & Camille Thiry
Creative Directors: Naïm Baddich, Sven Nijs
Creatives: Louise Vankueken & Joris Van der Plaetsen
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Louise VankuekenClient Lead: Ellen Sonck
Account Managers: Frédéric Haesendonck, Angela De Grève
Account Executive: Chiara Rozenberg
Experience Lead: Maarten Van Herck
Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Content Strategist: Christina Goosdeel Content Lead: Joyce Poelmans
Content Manager: Yaiza Narganez Gomez
Content Producer & Director: Andreas Hasle
Video Editor: Mohamed Nafaa
Animator: Gauthier Fairon
Video Editor Assistant: Abderrahman Bahloul
Sound Producer: Sarah Tanghe
Sound Designers: Tom Garcia, Mathias Lewis & Koenraad Foesters
Production Coordinator: Saartje Goris
Paid Social Experts: Céline Denoiseux, Ines Tazi
External partners
VO Citizen: Alice Segers, Philippe De Wulf
Production Company: LDV Production
Actor: James Deano
DOP & Co-Director: Yassin Nichol
Designer: Julien Kremer - KRUMP
Singer: Moni.a
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]