Publicis Group en VO Citizen maken miniserie voor Cairgo bike

Crea / News

Dichtslibbend verkeer, gebrek aan parkeerplaatsen op maat van bedrijfsvoertuigen, torenhoge brandstofprijzen, vervuiling... Zelfstandigen of kmo's die zich in Brussel met een bestelwagen verplaatsen, hebben het niet gemakkelijk. De oplossing? Een cargofiets. Een groot deel van hun verplaatsingen zouden zelfstandigen en kmo's net zo goed - en een stuk makkelijker - met dat nieuwe ecologische vervoermiddel kunnen doen. Om professionals bewust te maken van de concrete voordelen van de cargofiets, deden Cairgo bike en Brussels Mobility een beroep op Publicis Groupe voor hun expertise in content marketing en op VO Citizen, gespecialiseerd in burgercommunicatie. Samen bedachten en ontwikkelden ze "Good Wheels", een miniserie opgenomen in Brussel en gepresenteerd door James Deano. De rapper en komiek ontmoet drie zelfstandigen uit verschillende activiteitensectoren. James belooft hun huidige vervoermiddel aan te passen in functie van de dagelijkse verplaatsingen door de drukte van onze mooie hoofdstad. Maar - verrassing - het resultaat lijkt in niets op het oorspronkelijke voertuig. De Brusselse illustrator Krump ontwierp het logo voor de miniserie, en leefde zich ook helemaal uit in het ontwerp van het teamuniform. Voor de productie deden Publicis Groupe en VO Citizen een beroep op LDV Production. De teasers en afleveringen zijn doorspekt met een herkenbare jingle vol hiphopinvloeden uit de jaren '90, bedacht door de jonge opkomende Brusselse artieste Moni.a. De hele reeks is te ontdekken op de gekende sociale-mediakanalen en op de website van Cairgo bike.

Teasers

Episode 1

Credits

Client (brand & contacts): Bruxelles Mobilité - Sofie Walschap, Charlotte De Broux & Camille Thiry

Creative Directors: Naïm Baddich, Sven Nijs
Creatives: Louise Vankueken & Joris Van der Plaetsen
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Louise VankuekenClient Lead: Ellen Sonck
Account Managers: Frédéric Haesendonck, Angela De Grève
Account Executive: Chiara Rozenberg

Experience Lead: Maarten Van Herck
Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Content Strategist: Christina Goosdeel Content Lead: Joyce Poelmans
Content Manager: Yaiza Narganez Gomez

Content Producer & Director: Andreas Hasle
Video Editor: Mohamed Nafaa
Animator: Gauthier Fairon
Video Editor Assistant: Abderrahman Bahloul
Sound Producer: Sarah Tanghe

Sound Designers: Tom Garcia, Mathias Lewis & Koenraad Foesters

Production Coordinator: Saartje Goris

Paid Social Experts: Céline Denoiseux, Ines Tazi

External partners
VO Citizen: Alice Segers, Philippe De Wulf
Production Company: LDV Production
Actor: James Deano
DOP & Co-Director: Yassin Nichol
Designer: Julien Kremer - KRUMP
Singer: Moni.a