De aandeelhouders van Delhaize stemmen in met de fusie tussen Ahold en Delhaize: Ahold Delhaize is boven de doopvont gehouden met een overweldigende meerderheid van 96,72%.
Ahold kondigde de overname van Delhaize Group aan op 24 juni 2015. In een gezamenlijk persbericht hadden de twee het toen over een “fusie van gelijken” onder de naam Ahold Delhaize, maar bij nader inzien neemt het grotere Nederlandse Ahold, bij ons gekend van Albert Heijn, wel degelijk de iets kleinere Delhaize Group over.
De schaalgrootte levert Ahold Delhaize een belangrijk concurrentievoordeel op, alleen al door de synergiemogelijkheden – geraamd op zowat 500 miljoen euro per jaar. Voor de aandeelhouders is de fusie goed nieuws, maar voor de medewerkers dreigt de overname minder aangenaam te worden. In België dreigen er winkels van Albert Heijn gesloten te worden. En de beslissingsmacht verkast na de fusie naar Nederland. De overeenkomst over de fusie moet midden dit jaar afgerond worden. In ons land zou de concurrentiewaakhond deze week al bekendmaken welke winkels moeten worden verkocht.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]