AB InBev draagt campagne op aan 2800 werknemers met TBWA

Crea / News

AB InBev, een wereldwijde leider in de bierindustrie, lanceert een campagne genaamd “Da's wie we zijn”. De campagne onderstreept de inzet van 2800 medewerkers in België die elke dag bier van de hoogste kwaliteit brouwen en verdelen. "Da's wie we zijn" biedt een blik achter de schermen, waarbij persoonlijke verhalen en exclusieve beelden de passie en het vakmanschap van de medewerkers tot leven brengen.

Met meer dan 2800 medewerkers, vijf lokale brouwerijen en zeven distributiecentra in België speelt elke medewerker een essentiële rol in het afleveren van het perfecte pintje. Van brouwmeesters en kwaliteitscontroleurs tot logistieke medewerkers en vertegenwoordigers – iedere schakel draagt bij aan de hoge kwaliteitsstandaarden waar AB InBev voor staat. ‘Da's wie we zijn brengt die verhalen tot leven en laat zien hoe de medewerkers zich dagelijks met passie en vakmanschap inzetten om de bieren van AB InBev te brouwen en verdelen.

De campagne bestaat uit een reeks video's, interviews en foto's die een unieke blik achter de schermen bieden van de brouwerijen in Jupille en Leuven. Medewerkers van AB InBev tonen verschillende stappen van het brouwproces in de video’s, terwijl ze in de interviews hun persoonlijke verhalen en loopbaan toelichten. Authentieke beelden en verhalen zetten de mensen achter het bier centraal en laten zien hoe hun vakmanschap het bier tot leven brengt.

Onder de naam ‘Da’s wie we zijn’ zal de campagne de komende twee maanden niet te missen zijn op sociale media en in het straatbeeld. Hiermee wil AB InBev zoveel mogelijk de medewerkers achter het bier in de schijnwerpers zetten en hun dagelijkse toewijding uitlichten.

Zelfs tijdens de opnames kwamen verschillende collega’s spontaan naar voor om deel te nemen aan de campagne. Het was mooi om te zien hoe de gedeelde passie voor bier ons als team samenbrachtDat benadrukt de unieke bedrijfscultuur van AB InBev, waar samenwerking en passie hand in hand gaan,” aldus Quita Van De Genachte, corporate marketing & ESG-manager bij AB InBev.

De campagne benadrukt niet alleen de toewijding en passie van de medewerkers, maar ook het economische belang van de bierindustrie in België. AB InBev speelt een sleutelrol in de Belgische economie door direct meer dan 2800 jobs te ondersteunen. Daarnaast draagt de bredere bierindustrie in België aanzienlijk bij aan de werkgelegenheid, met bijna 27.200 indirecte jobs. In totaal biedt de biersector, zowel direct als indirect, werk aan meer dan 68.000* mensen, wat het belang van de industrie als motor van economische groei en werkgelegenheid onderstreept.

*Oxford Economics 2022