ABCommunication brengt Spider-Man naar Antwerpen

Marketing / News

Voor de release van de videogame Marvel’s Spider-Man 2 van Sony PlayStation op 20 oktober organiseerde ABCommunication voor haar klant Sony Interactive Entertainment Benelux een event in premièrestijl in Kinepolis Antwerpen. Bedoeling was om niet alleen de gamers aan te spreken, maar ook het brede publiek en zo de lancering neer te zetten als een popcultuurfenomeen. Het concept werd uitgewerkt volgens het thema van de game ‘Be Greater.Together’. Media, influencers, Marvelfans en gamecommunities werden uitgenodigd om samen te vieren. In plaats van acteurs van een film, waren de gamers zelf de sterren van de avond op de rode loper. Je kan namelijk voor het eerst met beide Spider-mannen spelen en de game ontrafelt zich als een interactieve film.

Het event werd gedragen door de community zelf, met de integratie van o.a. een live opname van de gamingpodcast Game Kast aan Nederlandstalige kant en de streamster Chloé Live voor de Franstaligen. Ook de community van beide werd betrokken in de show. Ze kregen gasten uit de gaming- en filmwereld over de vloer waaronder regisseur en scenarioschrijver Adil El Arbi, filmkenner Stephan Streker, Jean Gréban van de Waalse gaming associatie WALGA en gamekenner Obi Mundorff. De topics waren op maat van een breed publiek zoals de evolutie van superhelden onder invloed van de maatschappelijke evoluties, de impact van Spider-Man op generaties jongeren en inclusie in videogames.

William Boeva en Adil El Arbi verzorgde een gesmaakte demo van de game op het grote scherm door de game voor het eerst al spelend samen te ontdekken. De duopresentatie was in handen van Riadh Bahri en Laure Fornier. Het event is de aftrap van een bredere PR- en influencercampagne die meer op de game en de ontwikkelaars focust.