Abonnees, burn-outs en AI: dit is 2019 volgens Reuters

Reuters heeft vandaag zijn jaarlijkse ‘Journalism, Media and Technology Trends and Predictions 2019’-rapport gepubliceerd. Daarin leest u ondermeer waarom abonnees de belangrijkste prioriteit zijn voor de nieuwsindustrie, ontdekt u de impact van spraakgestuurde technologieën op hoe we toegang krijgen tot content en leert u hoe fake news kan worden aangepakt.
De drie belangrijkste inzichten uit het rapport zijn:
- Meer dan de helft (52%) van de media zal zich richten op lidmaatschap, in de verwachting dat dit in 2019 de belangrijkste focus op de inkomsten zal zijn.
- Bijna tweederde (61%) maakt zich zorgen of is zeer bezorgd over de burn-out van zijn personeel.
- Meer dan driekwart (78%) vindt het belangrijk om meer te investeren in Artificial Intelligence (AI) om de toekomst van de journalistiek veilig te stellen, maar niet als een alternatief voor het aanstellen van meer uitgevers.
Het rapport van Reuters Institute onderzocht meer dan 200 uitgevers, ceo's en digitale leiders uit 29 landen en kan u downloaden via de volgende link.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]