ABS Bouwteam en Focus Advertising kijken bedachtzaam naar de wereld

Dat ABS Bouwteam een geëngageerd bouwbedrijf is, merk je in alles wat ze doen. Maar zelf vonden ze dat engagement niet meer terug in hun branding, dus klopten ze bij Focus Advertising aan. Hoe kan ABS Bouwteam z’n onderscheidende karakter meer in de verf zetten? Met een nieuwe merkstrategie en doordachte rebranding, een opdracht waar het team van Focus Advertising met plezier zijn tanden in zette.
Herpositionering en merkstrategie
ABS Bouwteam ontwikkelde een eigen visie op bouwen, doortrokken van engagement. Architectuur moet naast een individuele ook een collectieve meerwaarde hebben. Wat zij voelden in alles wat ze doen, vonden ze niet meer terug in hun branding. Om in de toekomst meteen de juiste klanten en projecten aan te trekken, stapte ABS met Focus Advertising in een proces van vernieuwing.
De brand story, in woord en beeld
ABS Bouwteam wil bouwen met een positieve impact op het leven van bewoners en omwonenden, op huidige en volgende generaties. De spanning beheren tussen de wens van de opdrachtgever en de belangen van de omgeving. Die unieke positionering vertaalde Focus Advertising naar een poëtische beeldtaal: suggestief, subtiel, verstild. Daarbij wordt scherpgesteld op de allesbepalende omgeving. De tone of voice volgt die filosofische blik: met weinig woorden prikkelen en aan het denken zetten.
Dynamisch brand platform
Bij ABS Bouwteam staat de architectuur voorop: alle ruis wordt geëlimineerd. Dat deed Focus Advertising ook in de nieuwe visuele identiteit. De typografie is radicaal minimalistisch, met één font in één gewicht. Het kleurenpalet is subtiel genuanceerd en speelt met licht en donker. Het oorspronkelijke logo kreeg een doordachte update. Het werd een dynamisch logo, dat zich aanpast aan de ruimte die het krijgt. In die dynamiek kan je de kritische en flexibele houding van ABS Bouwteam herkennen. Het vierkant van het logo is een terugkerende vorm in de branding, als een canvas naar hun visie op de wereld.
Nieuwe website als eerste toepassing
De lakmoesproef voor de nieuwe merkbouwstenen is de nieuwe website voor het bedrijf. Alles van strategisch-inhoudelijke opbouw tot het volledige design lag in de handen van het bureau. Het concept van minimalisme dat het in de branding toepaste, vind je ook in het webdesign terug. Voor de vernieuwde beeldtaal kon Focus Advertising bouwen op de bestaande fotografie van ABS Bouwteam. Door te herkadreren, bij te snijden en te verfijnen bouwde het verder op al het goeds wat er al was.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]