Absoluut deelt prik uit

Crea / News

AbsoluutTijdens de winter krijgt gemiddeld 1 op de 10 Vlamingen griep. Niets levensbedreigends voor de meesten, maar voor mensen met gezondheidsproblemen, ouderen en zwangere vrouwen houdt de griep serieuze risico's in. Dit jaar besteedt de vaccinatiecampagne onder het motto 'Hou griep uit je team' extra aandacht aan gezondheidspersoneel. Gezondheidsmedewerkers beschermen met een griepprik niet alleen zichzelf, maar tegelijk ook zieke, kwetsbare of oudere patiënten en bewoners. Nu laat ongeveer de helft van het gezondheidspersoneel zich vaccineren tegen seizoensgriep. Zeker niet slecht, aldus Vlaams minister voor Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen, maar dat aantal moest nog omhoog. En daarvoor klopte hij bij Absoluut aan.

Het Leuvense communicatiebureau promoveerde drie leidinggevenden uit de zorgsector tot ambassadeur van de campagne. Prof. Dr. Marc Decramer (gedelegeerd bestuurder van het UZ Leuven), Pascale Hulpiau (departementshoofd ouderenzorg OCMW Gent) en Prof. Dr. Renaat Peleman (hoofdarts van UZ Gent) gaven hun collega's het goede voorbeeld in een campagnefilmpje. Daarnaast stelde Absoluut een motivatiepakket samen met informatiefolders en promotiemateriaal rond het onbetwiste nut van de griepprik. De woonzorgcentra en ziekenhuizen die het pakket het snelst bestelden en zo hun medewerkers overtuigden om zich te laten inenten, kregen in oktober een baristawagen op bezoek. Ieder personeelslid dat voor een prik ging, kon ter plaatse genieten van een heerlijke kop koffie. Als kers op de taart legde een fotograaf het gezellige vaccinatiemoment vast.

Absoluut ontwierp ook de informatiewebsite en stond in voor de social media van de vaccinatiecampagne. De Facebookcampagne genereerde ondertussen meer dan 20.000 clicks naar de website en bereikte al meer dan 175.000 medische professionals.

Credits:
Creative director: Ronny Schildermans
Strategic director: Joris Mateusen
Account director: Titine De Vos
Producer: Majella Boon
Art director: Steven Van der Auwera
Graphic designer: Mariet Kuipers
Copywriter: Katleen Bogaerts