Doet enkel de gedachte aan een boterham met smeuïge chocopasta je al watertanden? Ook als je zou weten dat deze lekkernij doorgaans het resultaat is van kinderarbeid, extreme armoede en ontbossing? Oxfam brengt de onthullende waarheid aan het licht en zet chocoliefhebbers aan eerlijke choco te smeren.
“Achter onze favoriete lekkernij gaat nog steeds een donker verhaal schuil,” zo luidt het in het spotje dat Absoluut ontwikkelde naar aanleiding van de Week van de Fair Trade. Een gillende boterham met choco vertelt het verhaal. Choco is namelijk een product van 2,1 miljoen hardwerkende kinderen in de cacaoteelt in Ghana en Ivoorkust, van cacaoboeren die leven in extreme armoede. Een product dat resulteert in massale ontbossing van een groot deel regenwoud. En toch doen de grote chocoladebedrijven nog te veel alsof hun neus bloedt. Ze zetten zich niet genoeg in om deze problemen aan te pakken.
Daarom richt Absoluut zich rechtstreeks tot onze politici: “Draai niet rond de pot. Pas de regels aan!”. Die boodschap prijkt breed op de posters en flyers die het communicatiebureau ontwierp. Er is nood aan een wetgeving die bedrijven verplicht de mensenrechten en het milieu in hun toeleveringsketens te beschermen. Maar onze politici hebben een duwtje in de rug nodig. Deze campagne zet dan ook aan om de strijd voor een duurzame cacaosector mee te steunen door je handtekening onder de petitie van Oxfam te zetten.
Oxfam zet chocoliefhebbers aan om op 13 oktober in de dichtstbijzijnde Oxfamwinkel hun lege chocopot in te ruilen voor een pot Oxfam-choco. Zo smeer je mee voor een eerlijke handel zonder extreme armoede en kinderarbeid, die ook de natuur beschermt.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]