Woon je op minder dan 7 km van je werk, dan ga je toch met de fiets? Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken die vandaag voorgesteld wordt. Met deze campagne wil de Vlaamse overheid samen met communicatiebureau Absoluut meer Vlamingen op de fiets krijgen voor hun woon-werkverkeer. Want fietsen is het nieuwe normaal voor kort pendelverkeer. Iedereen die al eens de fiets naar het werk neemt, is meteen lid van de 7km-club.
Fietsen, da’s de nieuwe standaard voor korte pendelafstanden. Veel verantwoording is niet eens nodig. Want iedereen weet wel dat fietsen veel voordelen heeft. Het is gezond, voordelig, snel, ontspannend, gezellig én je krijgt er energie van. En 7 km fietsen, da’s toch makkelijk? Bovendien ben je meteen verlost van alle soorten autostress: files, parkingproblemen, autokosten,... Dus is het simpel: woon je op minder dan 7 km van je werk, dan ga je toch met de fiets? Logisch dat steeds meer mensen de auto laten staan en de fiets verkiezen. En dat moedigt de Vlaamse overheid aan met de 7km-club. Pak je elke dag de fiets naar het werk of stap je nog maar occasioneel op de trappers? Trap je helemaal op eigen kracht of heb je een elektrisch hulpje? Maakt niet uit. Je bent automatisch lid van de 7km-club: de snelst groeiende en meest relaxte club van het land. Communicatiebureau Absoluut richtte de club op en werkte de campagne errond uit. Die bestaat o.a. uit affiches, een campagnewebsite, een teasende guerrilla-actie met stoepspray, radiospotjes, flyers, Facebookfilmpjes en –advertenties en banners op de achterkant van bussen van De Lijn.
Blikvanger van de campagne zijn de opvallende fietsplaatjes. Die worden verspreid via de campagnewebsite 7kmclub.be en Bike to Work, en uitgedeeld aan alle fiere fietsers op verschillende plaatsen in Vlaanderen. Weg dus met dat ‘zittend gat’. De 7km-club-campagne kadert in een grotere overkoepelende campagne van de Vlaamse overheid die mensen aanzet om de auto thuis te laten en andere pendelmanieren te vinden. De totale campagne duurt een volledig jaar en zal uit vier golven bestaan. Absoluut staat in voor de vier campagnegolven. Meer informatie is te vinden op www.7kmclub.be.
Concept en creatie: team Absoluut
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]