Jobpunt Vlaanderen begeleidt Vlaamse openbare organisaties bij hun P&O-projecten. En dat doen ze heel goed. Maar hun branding, die kon een pak beter. Een serieuze opdracht waarvoor ze Absoluut inschakelden. Het Leuvense communicatiebureau stippelde samen met de medewerkers een strategisch traject uit om nieuwe waarden, een nieuwe visie en een passende uitstraling voor Jobpunt Vlaanderen te bepalen.
Het resultaat daarvan is Poolstok, de nieuwe intrigerende naam van Jobpunt Vlaanderen. Communicatiebureau Absoluut ontwierp naast de naam het meest logische logo ooit, liet de medewerkers – letterlijk – hoger springen in een originele fotoshoot en wierp – ook letterlijk – nieuw licht op de sector met lampen in de vorm van een giraf. Branding met een lange nek dus.
De huisstijl kreeg een plaatsje op de visitekaartjes, de PowerPoint-template, e-mailhandtekening en het facturatiepapier. Absoluut ondersteunde Poolstok ook bij het launchevent en dacht daarbij aan alles: van een save-the-date en uitnodiging voor het event, tot een introductiefilmpje, update van de website, voorstellingbrochure, corporate advertenties, vlaggen, roll-up banners, balpennen, tote-bags, post-its (inclusief wandelende giraf), notapapier én een VR-bril waarin het animatiefilmpje te zien is. Meer info is te vinden op www.poolstok.be.