Digitale facturen, webshops, online planningen … Digitalisering is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Ook niet voor kleine kmo’s. Daarom lanceren FOD Economie en het Leuvense communicatiebureau Absoluut een informatie- en bewustmakingscampagne rond de voordelen van digitalisering.
Kleine ondernemers uit de traditionele sector staan vaak sceptisch tegenover digitalisering. Ze voelen zich te oud, zijn onvoldoende geschoold, missen de financiële middelen… Of ze hebben de tijd niet om er werk van te maken. En dat is meteen ook de insteek van deze campagne: “Geen tijd? Dan is het hoog tijd om digitaal te gaan.” Geen digitaliseringcampagne zonder een eigen website. En zo lanceren FOD Economie en Absoluut de website tijdvoordigitaal.be. Hierop kunnen ondernemers die wel al digitaal gaan hun succesverhaal delen. Op die manier maken ze kans op een gesponsorde casevideo van hun gerealiseerd digitaliseringsproject. En inspireren ze tegelijkertijd ook andere ondernemers.
Er loopt ook een social mediacampagne, bestaande uit drie filmpjes. In het eerste filmpje vertelt een traditionele schoenpoetser – tot grote verbazing van zijn klanten – dat hij wél al digitaal gaat. In de twee andere filmpjes zien we hoe een bakker en een stukadoor nog niet gedigitaliseerd zijn en daarvan de gevolgen dragen. Verder werden er nog affiches, advertenties en banners gemaakt.
Concept en creatie: team Absoluut
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]