Digitale facturen, webshops, online planningen … Digitalisering is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Ook niet voor kleine kmo’s. Daarom lanceren FOD Economie en het Leuvense communicatiebureau Absoluut een informatie- en bewustmakingscampagne rond de voordelen van digitalisering.
Kleine ondernemers uit de traditionele sector staan vaak sceptisch tegenover digitalisering. Ze voelen zich te oud, zijn onvoldoende geschoold, missen de financiële middelen… Of ze hebben de tijd niet om er werk van te maken. En dat is meteen ook de insteek van deze campagne: “Geen tijd? Dan is het hoog tijd om digitaal te gaan.” Geen digitaliseringcampagne zonder een eigen website. En zo lanceren FOD Economie en Absoluut de website tijdvoordigitaal.be. Hierop kunnen ondernemers die wel al digitaal gaan hun succesverhaal delen. Op die manier maken ze kans op een gesponsorde casevideo van hun gerealiseerd digitaliseringsproject. En inspireren ze tegelijkertijd ook andere ondernemers.
Er loopt ook een social mediacampagne, bestaande uit drie filmpjes. In het eerste filmpje vertelt een traditionele schoenpoetser – tot grote verbazing van zijn klanten – dat hij wél al digitaal gaat. In de twee andere filmpjes zien we hoe een bakker en een stukadoor nog niet gedigitaliseerd zijn en daarvan de gevolgen dragen. Verder werden er nog affiches, advertenties en banners gemaakt.
Concept en creatie: team Absoluut
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]