Absoluut wil mama aan boord


Crea / News

site_pagina-image_nl_3Drie op de vier werkende vrouwen krijgen te maken met een vorm van discriminatie of ongelijke behandeling door hun zwangerschap of moederschap. Hoog tijd om daarmee komaf te maken. En dus schakelden de federale overheid en het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen communicatiebureau Absoluut in voor een sensibiliseringscampagne.

De sensibiliseringscampagne Mama blijft aan boord wil vrouwen die zwanger willen worden, zwangere vrouwen en jonge mama’s bewust te maken van hun rechten. Niemand mag gediscrimineerd, afgewezen of geïntimideerd worden op basis van een zwangerschap of het moederschap.

Absoluut bereikt de specifieke doelgroep niet via traditionele media, maar via kanalen waarmee zwangere vrouwen en mama’s regelmatig in aanraking komen. Flyers, folders, postkaarten en affiches worden verdeeld door o.a. gynaecologen, ziekenhuizen, mutualiteiten, vroedvrouwen en Kind & Gezin. Ook in de Roze Doos, die alle jonge ouders cadeau krijgen, zitten de campagnematerialen.

In Flair verschijnen advertenties, Zappy geeft redactionele aandacht aan het thema en op zappy.be komen banners. De Facebookadvertenties, inclusief grappige kwinkslag, worden niet alleen getarget op zwangere vrouwen en jonge gezinnen, maar ook op HR-managers. En ook op Instagram is de campagne te zien.