ACC zet Influencer Guidelines om in overeenkomst

Communication / News

ACCEnkele maanden na de publicatie van de Aanbevelingen voor Influencers door de Raad voor de Reclame, waar het ACC Expert Center Public & Influencer Relations mee zijn schouders onder zette, werkt datzelfde Expert Center verder aan de concrete integratie van de guidelines in de praktijk. Het ontwikkelde een dienstverleningsovereenkomst voor communicatiebureaus en influencers. Dit document zorgt voor heldere afspraken tussen bureaus en influencers en is een mooi voorbeeld van hoe de sector autoregulerend optreedt.
De overeenkomst werd opgesteld door KOAN LAW en brengt alle mogelijke aspecten van de samenwerking tussen beide partijen in kaart, waarbij telkens meerdere opties mogelijk zijn. Ze is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels en kan door ACC-leden gedownload worden op de website van ACC Belgium. Het Expert Center Public & Influencer Relations werd midden vorig jaar opgericht en telt ondertussen 15 leden: zowel PR- en Influencer-bureaus als geïntegreerde bureaus met een PR-afdeling.