Accenture Song trekt aan de bel voor de nieuwe kerstfilm van De Lijn

Crea / News

Dit jaar lanceerde Accenture Song de campagne “Beweeg mee naar minder CO2” voor De Lijn. Hoe meer mensen zich met de bus of tram of tram verplaatsen, hoe minder CO2 we met z’n allen uitstoten. Want 1 bus scheelt al gauw tientallen auto’s minder in het verkeer. Voor de kerstfilm was het bruggetje dan ook snel gemaakt. Hoe meer mensen er op de belletjes van de bussen drukken, hoe minder CO2 we uitstoten.

In de film zien we hoe 1 reiziger bijna achteloos op het belletje van de bus drukt, waardoor een andere reizigers op andere bussen inpikken om zo een originele versie van Jingle Bells te vormen. Al deze belletjes vormen samen het bekende kerstdeuntje en staan zo symbool voor de kerstsfeers tijdens het eindejaar én het samen mee bewegen naar minder CO2. Een warme boodschap met een stevige portie feelgood.

Credits 

Client: De Lijn
Client: Els Silverans, Veerle Waterschoot, Guy Weyns
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creative: Ramin Afshar, Danny Vissers
Client Services Director: Valérie Demeure
Account Manager: Kathy Rutten, Juliette Dugardyn
Account Executive: Morgan van Roey
Strategy: Dimitri De Lauw, Marie Nackaerts
Digital team: Anthony Stabourlos
Design/motion design: Sven Verfaille
Video Productie : AMOK
Producer : Filip Vangeffelen
Director: Sam Ostyn