Acht nieuwe gezichten bij Karakters

News / People

Het Gentse communicatiebureau Karakters heeft er acht nieuwe collega's bij. Daarmee overschrijdt het Gentse communicatiebureau de kaap van 40 medewerkers. 

Zijn naam doet vast een belletje rinkelen bij wie de diepvriesgroentensector kent. Business strategist Michel Haspeslagh was tot voor kort Business Unit Director en lid van het directiecomité in het familiebedrijf Ardo. Hij zetelt er nog altijd in de raad van bestuur en in enkele andere adviesraden. Voorheen werkte Haspeslagh als relationship manager voor grote cliënten van ING. Vanwaar de overstap naar de creatieve sector? “Dat lijkt misschien verrassend, maar ik maakte de keuze heel bewust,” zegt Michel Haspeslagh. “Met mijn kunstgalerij Yesbutno en eigen pianocomposities onder het label Disruptiverecords ben ik al langer creatief bezig. Zo maak ik connectie met de meest uiteenlopende mensen. Iedereen heeft een eigen (ondernemers)verhaal. Het boeit mij enorm hoe organisaties zich profileren en onderscheiden. Dat sluit naadloos aan op de begeleiding die Karakters biedt. Ik voelde meteen ook de klik wat betreft langetermijnvisie, integriteit en duurzaamheid. Karakters zet steeds meer in op de private sector. Als ik daartoe kan bijdragen met mijn ervaring en netwerk, heel graag!” 

Nieuw bij Karakters, maar niet in het vak: accountmanager Dieter Rommel was vóór zijn overstap elf jaar content creator en accountmanager bij Com&co. Hij begeleidde er vooral privébedrijven. Nu kiest Rommel er bewust voor om zich ook toe te leggen op de brede publieke sector. “Ja, ik proef ook graag eens van al die prachtige organisaties in het andere segment. Wijt het aan mijn onstilbare honger naar uitdaging. Met klanten in alle sectoren eet ik bij Karakters als het ware van twee walletjes,” zegt hij. Het zal geen toeval zijn dat Dieter Rommel, naast het werk, zijn tanden zet in Staat van Beleg, een podcast vol beleggingstips voor... uw boterham. 

Het pad naar accountmanager maakt soms onverwachte bochten. Jade Corbey legde alvast een atypisch parcours af. Jarenlang was ze het gezicht en de trekker achter de cultuurprojecten van de VUB. Ze gaf ook les, richtte de culturele hub Pilar op, speelde een cruciale rol in de strategische en creatieve communicatie, is muziekprogrammator en festivalcoördinator. Vanaf maart ruilt Corbey haar job als hoofd communicatie voor die van accountmanager bij Karakters. De brug naar andere sectoren slaat ze, naar eigen zeggen, probleemloos. Tenminste, zolang de waarden matchen. 

Met lead developer Nick Heyvaert krijgt ook het digitale team er een topper bij. Complexe online applicaties zijn zijn specialiteit. Een nieuwe website die naadloos linkt met bestaande interne en externe platformen? Een webshop? Laat maar komen. 

Katrien Heyvaert is een van de jongste accountmanagers van het team, recht van l’Université Toulouse Capitole. Viertalig en met de oplossingsgerichte mentaliteit van een echte scout. Net zoals ze haar rol in de leiding vlot wist te combineren met haar studies, zo neemt Heyvaert de verantwoordelijkheid voor haar projecten. 

Het zou haar totemnaam kunnen zijn. Ook accountmanager Lisa Vancoillie getuigt van jeugdige dynamiek. Toen ze vorig jaar stage liep als student communication management was het al snel duidelijk dat ze deel zou blijven uitmaken van het team. Vancoillies engagement gaat ver, zowel voor de maatschappij in het algemeen als voor de projecten die haar toevertrouwd worden.

Dat stages een springplank kunnen zijn, bewijst ook creative designer Milan Berquin. Voortaan tovert hij de concepten, ontwerpen en brandings 'voor echt' uit zijn mouw.

Hoe houd je een creatieve broedplaats onder controle? Office manager Maxime Debersaques schept rust en duidelijkheid. Ze is ook de redder-in-nood van de agenda van CEO Bram Vandekerckhove. Daarnaast is Debersaques het gezicht voor de verhuur van Karakters’ polyvalente ruimte

“De acht nieuwe Karakters zijn zeker niet de eerste de beste. We durven bewust atypische profielen aanwerven, net omdat ze zo’n sterke inhoudelijk meerwaarde bieden,” zegt Bram Vandekerckhove, CEO en creative director Karakters. Precies zoals we ons ook met ons werk inhoudelijk onderscheiden. Met name de uitbreiding van het development- en accountteam zorgt ervoor dat we vandaag sterker dan ooit staan om zowel publieke organisaties als private bedrijven van a tot z te begeleiden.”