ACT Responsible krijgt nieuwe look & feel

Communication / News

red tree david-schultz-42986-unsplashIn een tijd waarin grote doelen en verantwoordelijkheid relevanter zijn dan ooit, herintroduceert de ACT Responsible Association haar merk met een nieuw modern design om haar gamma aan initiatieven beter te promoten.

Historisch gezien is ACT Responsible opgebouwd rond de jaarlijkse tentoonstelling The Best Great Causes Advertising,die als voorproefje wordt gepresenteerd tijdens de Cannes Lions. Ook al neemt de tentoonstelling nog steeds een centrale plaats in in de identiteit van ACT Responsible, de vereniging heeft ondertussen veel meer te bieden. act responsibleACT Responsible werkt al 18 jaar aan de ontwikkeling van een netwerk van communicatieprofessionals die geloven in de verantwoordelijkheid van hun sector om verantwoord gedrag te bevorderen. De vereniging biedt nu een reeks initiatieven aan die in samenwerking met deskundigen tot stand zijn gekomen en die haar belangrijkste doelstelling weerspiegelen, namelijk het vergroten van de zichtbaarheid van de campagnes en het bevorderen van de goede doelen. "Door deze rebranding willen we opnieuw bevestigen dat we meer aanwezig en dynamischer zijn dan ooit, open en gedreven op het onderwerp, met een sterker en meer toegewijd logo. Het is ook onze bedoeling om duidelijk te communiceren over onze verschillende werkterreinen. Meer dan een ‘ontmoetingsplaats’, een historisch symbool van de vereniging, hebben we in de loop der jaren samen met geëngageerde partners een ecosysteem ontwikkeld van initiatieven die ‘goede’ campagnes promoten," zegt Isa Kurata, mede-oprichter van de vereniging.

De zeven initiatieven:
1 De tentoonstellingen Great Ads for Good brengen de beste campagnes van het jaar samen tijdens het Cannes International Lions Festival.
2 The Good Ads Gallery, die meer dan 20.000 campagnes in een thematische database van AdForum.com samenbrengt.
3 ACT Tributes, favorieten voor de belangrijkste campagnes van het jaar, uitgevoerd met verschillende partners en het stadsbestuur van Cannes.
4 - Het korte programma One minute of responsibility dat in samenwerking met de televisiezender Euronewswerd gecreëerd.
5 - De Care Awards zijn in het leven geroepen door de European Association of Communications Agencies en worden voorgezeten door een lid van het Europees Parlement.
6 – The Good Report is de jaarlijkse rangschikking van de campagnes van de beste belangrijke doelen, geproduceerd in samenwerking met WARC Rankings.
7 - Het MyACT-programma, dat in samenwerking met Pascal Cübbtot stand is gekomen, benadrukt de rol, het engagement en de verantwoordelijkheid van adverteerders.act responsible