ACT Tributes en Champions for Good 2023 op een rij

Ogilvy Paris, TWBA Perú, X3M Ideas en STEVE ontvingen op donderdag 22 juni in Cannes een Creativity for Good Tribute. Marjane Satrapi, een Frans-Iraanse graphic novelist, cartoonist, illustrator & filmregisseur, Martina Fuga, Vice-President Communications bij Coordown, Fabrice Beaulieu, Chief Marketing, Sustainability & Corporate Affairs Officer bij Reckitt, en Arthur Sadoun, Chairman & CEO van Publicis Groupe werden geëerd als Champions of Good.
De Champions of Good, gelanceerd in 2018, zijn mensen uit de bureau-, reclame-, ngo- en overheidssector die een impact hebben gehad op sociaal en milieugebied en hebben geholpen de wereld te verbeteren door persoonlijke bijdragen of creatieve campagnes. "Het is geen Award. Er is geen competitie en er is geen winnaar. Het doel van deze Tribute is gewoon om die kampioenen te erkennen, slimme en creatieve programma's in de kijker te zetten, beste praktijken te delen en anderen te inspireren," zei Hervé de Clerck, ACT Responsible Dream Leader, daar eerder al over.
Sinds 2006 zetten de ACT Tributes opmerkelijke creaties van bureaus in de kijker door middel van een publieke stemming op de tentoonstelling "Great ads for Good" in Cannes. Bezoekers konden online of in Cannes hun stem uitbrengen, zo kon iedereen zich laten inspireren en betrekken bij campagnes voor het goede doel. De “Great ads for Good”-tentoonstelling toonde een selectie van 113 campagnes uit de hele wereld, gepresenteerd door middel van vier grote thema's: mensenrechten, solidariteit, milieu en onderwijs. Er kon worden gestemd van 19 juni tot 21 juni, en er werden meer dan 16.000 stemmen verzameld.
De ACT Tributes 2023:
HUMAN RIGHTS
#1 The unshowables
Agency: STEVE
Advertiser: World Vision
Country: France
#2 Breakchains with blockchain
Agency: Horizon FCB Dubai
Advertiser: Children of Female Prisoners' Association
Country: United Arab Emirates
#3 The best religion is love
Agency: Havas Group Peru
Advertiser: Amnesty International
Country: Peru
SOLIDARITY
#1 Not generated by AI
Agency: Ogilvy Paris
Advertiser: Croix-Rouge française
Country: France
#2 The soot life expectancy
Agency: X3M Ideas
Advertiser: The Extra Step Initiative
Country: Nigeria
#3 This is not a city
Agency: el taier DDB Centro
Advertiser: Ambev Centroamérica
Country: Guatemala
EDUCATION
#1 Motherhood not a sentence
Agency: X3M Ideas
Advertiser: Love, Peace and Mental Health Foundation
Country: Nigeria
#2 The screams
Agency: OUT TO LUNCH
Advertiser: Boroume
Country: Greece
#3 Don't reduce elders to our clichés
Agency: Josiane
Advertiser: Petits Frères des Pauvres
Country: France
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]