ACV en Publicis Groupe maken sociale zekerheid zichtbaar

De campagne die Publicis Groupe voor het ACV/CSC ontwikkelde wil de actieve bevolking via radio, print, online en speciale netwerken informeren over het belang en de voordelen van de sociale zekerheid. De sociale zekerheid komt vaak enkel ter sprake als het wat minder gaat, op het vlak van werk, de combinatie van werk en gezin moeilijk wordt, bij ziekte of aan het einde van de loopbaan als je met pensioen gaat. Als we de vraag stellen waar de sociale zekerheid nu voor staat en hoe deze gefinancierd wordt krijgen we steevast twee antwoorden: 'bij werkloosheid krijg ik een vergoeding' en 'als ik werk wordt de bijdrage voor sociale zekerheid van mijn loon gehouden'.
De sociale zekerheid is evenwel veel meer dan dat. Het is een collectief gegeven waarbij de actieve bevolking bijdraagt om sleutelmomenten in ieders leven leefbaarder te maken. De tagline ‘Sociale zekerheid, zorgt voor minder zorgen' wil iedereen ervan bewust maken dat de sociale zekerheid een collectief en sociaal gegeven is dat ieder van ons helpt op momenten dat we het even wat moeilijker hebben. In de creatieve uitwerking van print stelt men de sociale zekerheid voor als de onzichtbare man/vrouw die achter je staat in geval van ziekte, pensioen, werkloosheid of ouderschapsverlof, in een green key setting. Aanwezig, doch niet zichtbaar. In radio worden onze personages verrast door de aanwezigheid van de sociale zekerheid.
Het mediaplan is opgesteld door de media-afdeling van Publicis Groupe en omvat 30/20 seconder radio, Facebook/Instagram ads, display ads (GDN) en native advertising. De campagne loopt sinds 23 oktober en nog tot 23 november.
Credits
Client: ACV/CSC - David Vanbellinghen, Jef Kerremans, Valentine De Muylder
Creative Director: Lode Vochten
Creative team: Maxime Van Parys, Jannik Vinck, Jeroen Van Laethem
Strategy team: Nicolas Vergauwen, Yves Van Landeghem
Account team: Ivo van der Pas, Alyson van der Linden, Charlotte Urbain
Photographer: Noortje Palmers
Art Buyer: Ingrid Deuss
Digital production: Teo Rasmerita
Media planning, media buying and trafficking: Karine Ysebrant, Hajar Bouanani, Anna Krasowski, Chloé Pierard, Arnaud Biliotti
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]