ACV en Publicis Groupe maken sociale zekerheid zichtbaar

Crea / News

De campagne die Publicis Groupe voor het ACV/CSC ontwikkelde wil de actieve bevolking via radio, print, online en speciale netwerken informeren over het belang en de voordelen van de sociale zekerheid. De sociale zekerheid komt vaak enkel ter sprake als het wat minder gaat, op het vlak van werk, de combinatie van werk en gezin moeilijk wordt, bij ziekte of aan het einde van de loopbaan als je met pensioen gaat. Als we de vraag stellen waar de sociale zekerheid nu voor staat en hoe deze gefinancierd wordt krijgen we steevast twee antwoorden: 'bij werkloosheid krijg ik een vergoeding' en 'als ik werk wordt de bijdrage voor sociale zekerheid van mijn loon gehouden'.

De sociale zekerheid is evenwel veel meer dan dat. Het is een collectief gegeven waarbij de actieve bevolking bijdraagt om sleutelmomenten in ieders leven leefbaarder te maken. De tagline ‘Sociale zekerheid, zorgt voor minder zorgen' wil iedereen ervan bewust maken dat de sociale zekerheid een collectief en sociaal gegeven is dat ieder van ons helpt op momenten dat we het even wat moeilijker hebben. In de creatieve uitwerking van print stelt men de sociale zekerheid voor als de onzichtbare man/vrouw die achter je staat in geval van ziekte, pensioen, werkloosheid of ouderschapsverlof, in een green key setting. Aanwezig, doch niet zichtbaar. In radio worden onze personages verrast door de aanwezigheid van de sociale zekerheid.

Het mediaplan is opgesteld door de media-afdeling van Publicis Groupe en omvat 30/20 seconder radio, Facebook/Instagram ads, display ads (GDN) en native advertising. De campagne loopt sinds 23 oktober en nog tot 23 november.

Credits

Client: ACV/CSC - David Vanbellinghen, Jef Kerremans, Valentine De Muylder

Creative Director: Lode Vochten

Creative team: Maxime Van Parys, Jannik Vinck, Jeroen Van Laethem

Strategy team: Nicolas Vergauwen, Yves Van Landeghem

Account team: Ivo van der Pas, Alyson van der Linden, Charlotte Urbain

Photographer: Noortje Palmers

Art Buyer: Ingrid Deuss

Digital production: Teo Rasmerita

Media planning, media buying and trafficking: Karine Ysebrant, Hajar Bouanani, Anna Krasowski, Chloé Pierard, Arnaud Biliotti