Runtastic, een uitgever van apps in de domeinen sport en gezondheid, wordt verkocht aan Adidas. Tot nu bezat het Duitse uitgeefconcern Axel Springer 50,1% van de aandelen van Runtastic. Adidas haalde 220 miljoen euro uit de geldla voor de uitgever van populaire apps als Runtastic, Runtastic Me en Sleep Better. De apps van Runtastic worden nu al gebruikt door ongeveer 70 miljoen mensen. De combinatie van sport, de digitale wereld en data is interessant in een wereld die steeds meer geconnecteerd is, zo luidt het. Adidas had op dat vlak een flinke achterstand op Nike, hoewel Adidas al eigen apps had, zoals miCoach en Adidas Go. Runtastic wordt een aparte entiteit binnen Adidas en Florian Gschwandter, medeoprichter en CEO van Runtastic, liet al weten dat hij en de andere oprichters aan boord blijven. Voor de gebruikers zou er dus weinig veranderen - al zullen ze misschien meer dan vroeger het woord Adidas tegenkomen?
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]