Ads & Data en Erik Van Looy op zoek naar Het Slimste Reclamebureau ter Wereld

Media / News

Verrassende aankondiging op de Creative Belgium Awards op 3 juni, waar Erik Van Looy in zijn eigen aparte stijl alle aanwezige creatievelingen uitnodigde om deel te nemen aan een ludieke variant van zijn legendarische quiz: ‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’. Kandidaten schrijven zich in namens hun reclamebureau om zo van alles op de hoogte te blijven. Hoe meer kwissers van eenzelfde bureau, hoe meer vreugde. Tijdens de voorronde zal elk bureau één account krijgen, maar de sfeer én de antwoorden zullen er alleen maar op verbeteren als iedereen op de achtergrond meespeelt. De voorronde wordt op donderdag 20 oktober om 17u online gespeeld. De drie bureaus die de beste scores halen, stoten door naar de finale die op 4 november wordt opgenomen in de studio’s van De Slimste Mens ter Wereld. Een paar dagen later kan de hele sector dan in een speciale uitzending ontdekken wie voor minstens één jaar de Oorkonde van ‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’ in zijn kantoren mag hangen.

 Ilse Baele, Marketing Director Ads & Data: “Net als De Mol is ook De Slimste Mens ter Wereld een iconisch format dat heel erg leeft bij Belgische creatives. Voor de 20ste verjaardag van het programma lanceren we daarom bij Ads & Data deze speciale editie waarin reclame centraal staat. DSMTW is een sterk merk dat zich perfect leent voor dergelijke entertainende competitie. De finale wordt gespeeld tussen 3 reclamebureaus maar we weten nu al dat de hele sector zal mee genieten van de uitzending waarin reclame en humor hoogtij zullen vieren.”