AdSomeNoise haalt pensioenen van onder het stof

Crea / News

Het Leuvense advertising bureau AdSomeNoise slaat de handen in elkaar met mypension.be, het vertrouwde online pensioenportaal van België. Samen lanceren ze een onconventionele pensioencampagne die het stoffige imago van pensioenen doorbreekt. Want je pensioen, da’s iets om naar uit te kijken.  De awarenesscampagne nodigt uit om een kijkje te nemen op het platform van mypension.be. Het vernieuwde platform maakt je pensioenaanvraag nog eenvoudiger. In slechts enkele klikken ben je op de hoogte van wat je maandelijkse pensioen zal bedragen. De campagne wil vooral vijftigplussers aansporen om zich al eens te informeren. Met een beter beeld van hoe je pensioen er financieel zal uitzien, kan je namelijk optimaal — en met veel goesting! — beginnen plannen. En dan begint de fun!

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en sociale media. Bovendien worden er tutorials voorzien in de drie landstalen om mensen te helpen bij het aanvragen van hun pensioen. Dit alles om de drempel voor zo’n aanvraag te verkleinen en vooral te beginnen uitkijken naar je pensioen. Voor de visuals schakelde AdSomeNoise de hulp in van AI image generators. De gegenereerde beelden dienden als startpunt en werden nadien verder bewerkt. Het resultaat is een reeks speelse beelden die ambitieuze pensioenplannen weergeven. Elk afgebeeld personage ontplooit zich verder tijdens hun pensioen, en dat werkt aanstekelijk. Wat zijn jouw pensioenplannen? 

CREDITS

Client: mypension.be

Client contacts: Marleen Houtmeyers

Agency: AdSomeNoise

Strategy: Marie Vrancken

Creative Director: Gert Pauwels

Concept & Creation: Lotte Reynaers, Tom Vanleenhove

Copy: Lotte Reynaers, Wout Dujardin

Production: Joey Stijven, Tom Bauwens, Tom Vanleenhove 

Project Management: Delfien Raymakers

Sound Studio: Het Geluidshuis