Terwijl Belgische wapens in handen van Jemenitische milities het land in een onoplosbare crisis storten, houden FN Herstal en de Waalse overheid een gezellig onderonsje met de Verenigde Arabische Emiraten, stellen Air en Amnesty International vast. Nog tot 21 februari zijn FN Herstal en Wallonië namelijk aanwezig op IDEX, de bekende wapenbeurs van het Midden-Oosten in Abou Dhabi. Toeval of niet ? Maar daar praat niemand over. Daarom hebben Amnesty International en reclamebureau Air besloten om in te grijpen met een erg simpele actie: zoveel mogelijk mensen oproepen om een ‘Mitraillette Andalouse’ of een ‘pistolet met paté’ te bestellen bij de FN Herstal-vertegenwoordiger ter plaatse.
Het idee is eenvoudig: hoe meer burgers in die periode naar de vertegenwoordiger bellen om hun bestelling te plaatsen, hoe minder tijd hij zal hebben om er zijn klanten te ontvangen. Minder klanten, minder verkoop van Belgische wapens. Minder verkoop, minder bloed van onschuldige burgers aan de handen van Wallonië. Voor de actie deelde Air eenvoudigweg de coördinaten van de verantwoordelijke van de FN-stand ter plaatse (te vinden op de website van FN) en werd deze informatie op de sociale media verspreid. Een vorm van doxing dus...
CREDITS
Client: Philippe Hensmans, Valérie Michaux
Executive Creative Director : Eric Hollander
Strategic team : Coppelia de Crane d'Heysselaer
Creative team : Benoit Hilson, François Daubresse
Craft Director: Sophie Norman
Account team : Pauline Héraly, Chloé Pierloot
Graphic designer: Clara Climent
Digital designer: Remy Gustin
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]