Air France wil al haar competenties in verband met de productie van eigen brand content samenbrengen in een structuur die de naam Content Factory draagt. Air France wil alomtegenwoordig zijn, ongeacht de drager. Overal waar er een potentiële klant is, wil Air France aanwezig zijn. Om dat doel te bereiken, heeft de luchtvaartmaatschappij een departement ingericht met de nodige specialisten die zich uitsluitend bezighouden met de productie van marketingcontent: de Content Factory.
De productie van alle brand content
De teams van de Content Factory leggen zich toe op de productie van alle mogelijke brand content voor alle gebruikte dragers. De identiteit van het merk wordt nauwkeurig bepaald volgens een duidelijk stramien. Met die richtlijnen werkt elk teamlid het imago van het merk Air France uit, door middel van uiteenlopende content, op maat van elk doelsegment van de maatschappij.
De medewerkers van de Content Factory moeten blijk geven van polyvalentie en in staat zijn om marketingcontent te produceren voor elk type media en drager. Daarbij moeten ze telkens hetzelfde kwaliteitsniveau aanhouden.
De productie van content centraliseren: waarom?
De centralisatie van de productie van marketingcontent biedt tal van voordelen:
- gebruik van een merkspecifieke taal
- coherentie in taal en communicatie
- beheersing van de uitgaven met het oog op de mogelijke verspreiding van content, bijvoorbeeld per doelgroep
- behendigheid, flexibiliteit en de mogelijkheid om snel in te spelen op de actualiteit
- …
De kwaliteit van de voorgestelde content
De Content Factory moet de positie van Air France als expert in de ‘corporate’ communicatie versterken. De maatschappij heeft er immers voor gekozen om haar ambities na te streven, zowel met de nodige middelen als op het vlak van kwaliteit!
Volgens het portret van het merk dat L’ADN in april van dit jaar publiceerde, stelt de Franse luchtvaartmaatschappij alles in het werk om op een andere en persoonlijke manier met zijn doelpubliek te communiceren.
Om zich te onderscheiden en afstand te nemen van de lowcostmaatschappijen, die concurreren in prijzen, kiest Air France ervoor om de dialoog aan te gaan met potentiële klanten, door middel van een droomcampagne en de magistrale baseline: “France is in the air”!
https://www.youtube.com/watch?v=v-ahlbWNZPk
Dankzij zijn nieuwe contentstrategie en de nodige middelen bevindt Air France zich letterlijk in hogere sferen!
---
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]