AKA De Mensen en Bolt genereren groene stroom... in het geel

Groene fastfood, groene olieraffinaderijen, groene banken... alles en iedereen is plots groen geworden. Wat doe je als Bolt, een groenestroomproducent, wanneer iedereen aan greenwashing doet? AKA De Mensen beantwoordde de vraag met een simpel idee: als te veel spelers vals spelen, dan verander je best de spelregels. Dus produceert Bolt niet langer ‘groene’ stroom, maar ‘gele’.
Eva Raymaekers, brand manager van Bolt: "'Groen' staat niet langer voor 'duurzaam', maar is een hol begrip geworden. Het is lastig voor ons om onze ‘echt groene’ boodschap over te brengen in een markt waar 'groen' en 'lokaal' te pas en te onpas misbruikt worden. Op voorzet van AKA De Mensen gooien we dus nu het begrip ‘groen’ weg en vervangen we dat door ‘geel’, het échte groen. Een redenering, die perfect bij onze baseline past: tegen de stroom in.”
Dit verhaal werd in een radiospot gegoten, die vanaf deze week te horen is op Stubru. Meteen ook de eerste radiospot voor zowel Bolt als voor AKA De Mensen!
Beluister de radiospot hier.
Credits
client: Bolt Energie
client contact: Eva Raymakers, Thomas Hendrickx creative / director : Jasper Declercq
creative director: Tom Willems
audio studio: Raygun
voie: Tijmen Govaerts
producer: Rana Cools
Executive producer: Pieter Maes
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]