Groene fastfood, groene olieraffinaderijen, groene banken... alles en iedereen is plots groen geworden. Wat doe je als Bolt, een groenestroomproducent, wanneer iedereen aan greenwashing doet? AKA De Mensen beantwoordde de vraag met een simpel idee: als te veel spelers vals spelen, dan verander je best de spelregels. Dus produceert Bolt niet langer ‘groene’ stroom, maar ‘gele’.
Eva Raymaekers, brand manager van Bolt: "'Groen' staat niet langer voor 'duurzaam', maar is een hol begrip geworden. Het is lastig voor ons om onze ‘echt groene’ boodschap over te brengen in een markt waar 'groen' en 'lokaal' te pas en te onpas misbruikt worden. Op voorzet van AKA De Mensen gooien we dus nu het begrip ‘groen’ weg en vervangen we dat door ‘geel’, het échte groen. Een redenering, die perfect bij onze baseline past: tegen de stroom in.”
Dit verhaal werd in een radiospot gegoten, die vanaf deze week te horen is op Stubru. Meteen ook de eerste radiospot voor zowel Bolt als voor AKA De Mensen!
Beluister de radiospot hier.
Credits
client: Bolt Energie
client contact: Eva Raymakers, Thomas Hendrickx creative / director : Jasper Declercq
creative director: Tom Willems
audio studio: Raygun
voie: Tijmen Govaerts
producer: Rana Cools
Executive producer: Pieter Maes
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]
Traffic manager bij RCA
Met heel wat creatieve denkers en makers in onze groep, geflankeerd door onder […]
(Key) Account Manager bij Jimmy's
We are hiring! (Key) Account Manager The (key) Account Manager will be responsible […]
Program Manager (English Speaking) bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]