Onder de titel Solutions for Change, organiseerde The Alliance to End Plastic Waste vorige week een top in New York. De alliantie is een groep van CEO's die zich inzetten voor circulaire economie. De top, die in het teken stond van een haalbare duurzame toekomst, was een besloten evenement voor grote bedrijven, regeringsvertegenwoordigers en academici om te discussiëren over innovaties, inzichten en duurzame groei.
Het evenement werd gecoördineerd door OFCORES, het vaste events agency van AEPW, dat wereldwijd hun events organiseert. In opdracht van OFCORES verzorgde AKQA Brussels de visuele identiteit voor de top, net als eerder voor het BAM Marketingcongres.
Speciaal hiervoor ontwikkelde AKQA Brussels een flexibel pixel, dat de kern vormde van de visuele identiteit. De pixels lenen zich perfect voor zowel statische als dynamische uitwerkingen. De beweging van de pixels staat symbool voor de verandering die nodig is rondom het thema duurzaamheid.
Het krachtige ontwerp en de typografische focus zorgen voor consistente herkenning op alle contactpunten, waaronder een logo, key visuals, badge-ontwerp, motion design en social media templates voor quotes en sprekers.
Credits:
Client: OFCORES Events for AEPW (Alliance to End Plastic Waste)
Client contacts: Jo Dalm
Agency: AKQA Brussels
Executive Creative Director: Peter Ampe
Design Director: Jan Sidgwick
Motion Designer: Antoine Le Grelle
Account Manager: Marie Van Den Einde
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]