Albert Heijn en Kunstmaan | Accenture Interactive zetten nieuwe jobs in de rekken

Crea / News

Voor je boodschappen kon je er al terecht, maar in 2021 shop je ook een nieuwe job bij Albert Heijn. De retailer zoekt het komende jaar 500 nieuwe medewerkers en start die zoektocht in de winkel met een nieuw type rek tussen alle gekende rekken: het Vacaturerek.

Naast het groenten- en fruitrek, het drankenrek, het rek met droge voeding en het tijdschriftenrek… introduceert Albert Heijn het Vacaturerek. In dat rek staan alle beschikbare jobs – verpakt al waren het echte producten – in de aanbieding. De vraag naar Vitaminemanagers (voor de fruitafdeling), In-goeie-banen-leiders en Stapelkampioenen is het komende jaar immers groot bij de retailer. Met 10 nieuwe winkels op de agenda is Albert Heijn op zoek naar 500 nieuwe medewerkers.

“Die medewerkers zoeken we niet te ver,” zegt Els Merlier, director marketing & communications ahold België. “Samen met Kunstmaan | Accenture Interactive bedachten we dat onze beste klanten evengoed onze beste medewerkers kunnen zijn.”

“Als love-brand is het geen gek idee om in je eigen trouwe en lokale fanbase op zoek te gaan naar nieuw personeel,” vindt ook Dominique Poncin, strategisch directeur bij Kunstmaan | Accenture Interactive. “Met dit uniek initiatief maakt Albert Heijn de zoektocht naar nieuw werk in de buurt makkelijker én leuker. En daar helpen wij bij Kunstmaan | Accenture Interactive maar wat graag aan mee.”

Elk type job kreeg een unieke verpakking. Op die verpakking ontdekken kandidaten meer over de specifieke jobinhoud, de kerningrediënten waarover ze zelf moeten bezitten, en wat het recept voor een sollicitatie is.

Credits
Client: Albert Heijn
Client contacts: Els Merlier, Eline Jacobs, Lisanne Weijzen, Merel Baeten, Liselot Ilcken
Agency: Kunstmaan | Accenture Interactive
Creative Director: Bout Holtof
Strategy Director: Dominique Poncin
Digital Strategy: Pauline Eeckhout
Account Team: Valerie Vleminckx, Sien Vrebos, Erine Brems
Creation: Melissa Pulinx, Cato Decoster
Design: Lore Snauwaert, Alicia Cristo, Steve Krol, Hamza Taheri
Production social media: Kunstmaan | Accenture Interactive