ALDI en Serviceplan doen wat nodig is voor een verfijnd en betaalbaar eindejaar

ALDI en Serviceplan hebben opnieuw grootschalige voorbereidingen getroffen voor de feestdagen. Daarvoor werkten ze samen met hun partners Plan.Net en Mediaplus (Serviceplan Group), BOA en Publicis. Uiteraard is Willie Witloof - de geliefde eindejaarsheld van ALDI België - weer van de partij. Ook dit jaar staat hij paraat om de klanten tijdens deze feestperiode te helpen.
De campagne bestaat uit twee tv-spots waarin we de nieuwe avonturen volgen van Willie Witloof. Die wordt dit jaar bijgestaan door een sympathieke versterking: Wanda Wortel. Wanda zag het levenslicht tijdens een co-creatieworkshop met 15 kinderen van ALDI-werknemers (van 6 tot 12 jaar), waarna de animatiestudio Rabbit Hole het personage tot leven bracht.
De twee films vormen de kern van twee campagnegolven. De eerste richt zich op de voorbereidingen op de feestdagen, inclusief boodschappen doen bij ALDI. De tweede video belicht de ervaring van een feestelijk menu tijdens de eindejaarsperiode. "De boodschap die alles samenbindt: bij ALDI vind je alles wat je nodig hebt voor een chique en betaalbaar feestseizoen," luidt het. Dit jaar doen Gaston le Chicon en Charlotte la Carotte hun uiterste best om ervoor te zorgen dat iedereen kan genieten van het feestelijke assortiment van hun eigen merk Gourmet Finest Cuisine.
Van de filmpjes zijn ook kortere online- en TVC-versies gemaakt, waarin telkens andere producten uit het assortiment aan bod komen. Willie Witloof en Wanda Wortel zullen ook te zien zijn in het straatbeeld en op speciale OOH-installaties in het station Brussel-Zuid, maar ook in Luik, Gent en Antwerpen. De campagne is breed uitgerold naar alle kanalen, waaronder radio, sociale media en uiteraard ook naar alle eigen touchpoints van ALDI.
CREDITS
Client: ALDI
Contacts: MARCOM Team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Alice Simon
Strategy: Dimitrios Lemonias
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creatives (Copy/AD): Thierry Wiebking, Han van den Hoof, Manuel Sarraf, Marc Thomasset, Nathalie Strybos, Bruno Hansen
Studio: Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux, Lionel Petit, Benjamin Hiffe, Christopher Perri
Motion design: Bert Landeloos, Mathilde Hermetz
RTV Producer: Annemie Decorte
Production company: De Machine
Director: Jorrit Stollman
DOP: Piet Deyaert
Executive producer: Dimitri De Wolf
Line producer: Jeroen Berx
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]