ALDI en Serviceplan gaan samen verder voor vers

Crea / News

Na het succes van 2023 bundelen ALDI en Serviceplan, in samenwerking met partners Plan.Net (Serviceplan Group), Wavemaker en Boa, opnieuw de krachten om de kwaliteit en het ruime assortiment van de verse producten van ALDI in de kijker te zetten. En dit met een campagne gebaseerd op dezelfde insteek, maar met een nog impactvollere uitwerking.

De creatieve aanpak was om op zoek te gaan naar de “Waarom” achter de bewering die vorig jaar werd geïntroduceerd, namelijk: 9 op 10 klanten kopen vers bij ALDI. Door de specifieke redenen (of de “Daaroms”) achter de keuze van deze klanten te belichten, worden onder andere de kwaliteit, de Belgische oorsprong, betaalbaarheid en diversiteit van het versassortiment van ALDI extra onderstreept.

Het concept wordt gebracht via een veelzijdige marketingmix met verschillende touchpoints. Zo werden er naast drie 15-seconden-spots en één 6-seconden-spot ook nieuwe keyvisuals gemaakt voor opvallende OOH- en digitale reclamematerialen en printadvertenties. Daarnaast maken ook strategische digitale en sociale media-posts deel uit van de campagne om een breed bereik en hoge impact te garanderen.

Credits:

Agency : Serviceplan & Plan.Net

Brand: ALDI
Client: ALDI (Marcom team)

Campaign Title: Verscampagne

Art Direction: Bruno Hansen

Copywriting: Tom De Vliegher, Manuel Sarraf
Creative Director: Tony Naudts-Ducène

Designer & DTP : Sylvain Kasprzyk

Motion designer: Bert Landeloos

Account team: Kathleen Driscart, Sharon Lavaert, Alice Simon

Strategy : Steffen Vander Mynsbrugge
HTML designer: Philippe Herman
Digital Project Management: Silke Craenen

Postproduction Company: Red Dust

Sound Production Company: Sonhouse

Photo production company: Tabas

Photographer: Stanislas Huaux

Postproduction imagery: Jeremy Marchant

Food Styling: Laurie Greco

Media Agency: Wavemaker

Production Company: Red Dust

Post-Producer: Wilson Verstreken

Executive Producer: Sander Claessens