ALDI en Serviceplan gaan samen verder voor vers

Na het succes van 2023 bundelen ALDI en Serviceplan, in samenwerking met partners Plan.Net (Serviceplan Group), Wavemaker en Boa, opnieuw de krachten om de kwaliteit en het ruime assortiment van de verse producten van ALDI in de kijker te zetten. En dit met een campagne gebaseerd op dezelfde insteek, maar met een nog impactvollere uitwerking.
De creatieve aanpak was om op zoek te gaan naar de “Waarom” achter de bewering die vorig jaar werd geïntroduceerd, namelijk: 9 op 10 klanten kopen vers bij ALDI. Door de specifieke redenen (of de “Daaroms”) achter de keuze van deze klanten te belichten, worden onder andere de kwaliteit, de Belgische oorsprong, betaalbaarheid en diversiteit van het versassortiment van ALDI extra onderstreept.
Het concept wordt gebracht via een veelzijdige marketingmix met verschillende touchpoints. Zo werden er naast drie 15-seconden-spots en één 6-seconden-spot ook nieuwe keyvisuals gemaakt voor opvallende OOH- en digitale reclamematerialen en printadvertenties. Daarnaast maken ook strategische digitale en sociale media-posts deel uit van de campagne om een breed bereik en hoge impact te garanderen.
Credits:
Agency : Serviceplan & Plan.Net
Brand: ALDI
Client: ALDI (Marcom team)
Campaign Title: Verscampagne
Art Direction: Bruno Hansen
Copywriting: Tom De Vliegher, Manuel Sarraf
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Designer & DTP : Sylvain Kasprzyk
Motion designer: Bert Landeloos
Account team: Kathleen Driscart, Sharon Lavaert, Alice Simon
Strategy : Steffen Vander Mynsbrugge
HTML designer: Philippe Herman
Digital Project Management: Silke Craenen
Postproduction Company: Red Dust
Sound Production Company: Sonhouse
Photo production company: Tabas
Photographer: Stanislas Huaux
Postproduction imagery: Jeremy Marchant
Food Styling: Laurie Greco
Media Agency: Wavemaker
Production Company: Red Dust
Post-Producer: Wilson Verstreken
Executive Producer: Sander Claessens
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]