Aldi en Serviceplan pakken het slim aan

Crea / News

'Eenvoudig winkelen' zit ingebakken in het DNA van het merk Aldi. Maar naast eenvoudig winkelen is het bij Aldi voor consumenten ook altijd al 'slim' winkelen geweest. De nieuwe campagne van Serviceplan en Aldi zet deze extra notie in de kijker met de lancering van de nieuwe baseline 'Aldi, altijd slim', die sinds januari en doorheen elke komende communicatie-uiting gebruikt zal worden. 

“Aldi-klanten kiezen voor hoge kwaliteit tegen een lage prijs, voor een efficiënte winkelinrichting, een aangename klantenervaring en een gevarieerd en weldoordacht assortiment. In een steeds concurrentiëler wordende markt is het des te belangrijker om uit te pakken met een campagne die de klant met een reeks slimme argumenten bevestigt in zijn keuze,” klinkt het bij Serviceplan.

De aanwijsbare voordelen om bij Aldi te winkelen werden vertaald naar zogenaamde 'Aldi-waarheden'. Zo zijn er meer dan 440 winkels in België, kan je er eenvoudig en snel je boodschappen doen, ga je er buiten met een volle maar betaalbare winkelkar, is er altijd wel een Aldi in je buurt, kan je er winkelen zonder keuzestress, en nog zoveel meer. Al deze Aldi-waarheden vormen de rode draad in een campagne die vijf weken loopt. In de loop van het jaar worden per campagnethema nog nieuwe Aldi-waarheden belicht en concreet uitgewerkt.

Naast een strategische en inhoudelijke evolutie werd ook de visuele identiteit van Aldi in een nieuw jasje gestoken. Door gebruik te maken van de typisch blauwe Aldi-kleur, gecombineerd met blauwwitte balkjes, maakt Aldi zijn merk uniform en hedendaags. Deze grafische vormgeving wordt gecombineerd met een slimme tone of voice met een witty twist.  

De eerste campagne in de nieuwe stijl loopt sinds januari 2022 en is het resultaat van een cocreatie tussen het Aldi-marketingteam en Serviceplan België (House of Communication), Publicis, Mediaplus, BOA, het productiehuis Bozon en socialmediabureau Pivott.

De nieuwe campagne werd uitgewerkt in instoremateriaal, OOH, Digital OOH, social media, krantenadvertenties en paid en owned digital media, en een vijf weken durende televisiecampagne. In de eerste vier televisiespots van 15" wordt telkens één waarheid belicht: de nabijheid van Aldi-winkels, de vlotte manier van winkelen, een volle en betaalbare winkelkar en genoeg keuze zonder de stress. 

Credits

Client: ALDI

Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday, Cato Putteman, Matthias De Schrijver, Tasja Gysels, Sara Gabriels, Kamila Borowicz, Sofie Bombeeck, Tessa De Wolf, Tom Buyens, Emma Verbeke

Agency: Serviceplan

Account Director: Kathleen Driscart

Account team: Josine Sanfilippo, Lise Van der Veken, Gaëlle D’haese, Hajar Bouanani


Worldwide ECD: Jason Romeyko

Creative Director: Tony Naudts-Ducène

Creatives (Copy/AD): Pieter De Langhe, Karel Dejonghe, Stephen Walckiers, Bruno Hansen, Luc Shih, Manu Sarraf


DTP: Sylvain Kasprzyk, Antonin Lefevre, Bernard Durant

Motion Design: Valentin Taminiau, Quentin Bauw

RTV Producer: Anna Vanheukelom

Film Production Company: Bozon


Director: Dirk Domen

Executive producer: Laurent Dillen 


Producer: Sofie Van de Wauwer, Thomas Landeloos

DOP: David Doom

Sound Production & Music: Sonhouse

Digital Agency: Plan.net, Amandine De Vlieghere

Digital Media Agency: Mediaplus, Abigail Singo Magou

Social Media Agency: Pivott, An Bontemps

Media Agency: Publicis, Sascha van der Borght, Marine Casas, Samy Belakbir