Aldi en Serviceplan pakken het slim aan

'Eenvoudig winkelen' zit ingebakken in het DNA van het merk Aldi. Maar naast eenvoudig winkelen is het bij Aldi voor consumenten ook altijd al 'slim' winkelen geweest. De nieuwe campagne van Serviceplan en Aldi zet deze extra notie in de kijker met de lancering van de nieuwe baseline 'Aldi, altijd slim', die sinds januari en doorheen elke komende communicatie-uiting gebruikt zal worden.
“Aldi-klanten kiezen voor hoge kwaliteit tegen een lage prijs, voor een efficiënte winkelinrichting, een aangename klantenervaring en een gevarieerd en weldoordacht assortiment. In een steeds concurrentiëler wordende markt is het des te belangrijker om uit te pakken met een campagne die de klant met een reeks slimme argumenten bevestigt in zijn keuze,” klinkt het bij Serviceplan.
De aanwijsbare voordelen om bij Aldi te winkelen werden vertaald naar zogenaamde 'Aldi-waarheden'. Zo zijn er meer dan 440 winkels in België, kan je er eenvoudig en snel je boodschappen doen, ga je er buiten met een volle maar betaalbare winkelkar, is er altijd wel een Aldi in je buurt, kan je er winkelen zonder keuzestress, en nog zoveel meer. Al deze Aldi-waarheden vormen de rode draad in een campagne die vijf weken loopt. In de loop van het jaar worden per campagnethema nog nieuwe Aldi-waarheden belicht en concreet uitgewerkt.
Naast een strategische en inhoudelijke evolutie werd ook de visuele identiteit van Aldi in een nieuw jasje gestoken. Door gebruik te maken van de typisch blauwe Aldi-kleur, gecombineerd met blauwwitte balkjes, maakt Aldi zijn merk uniform en hedendaags. Deze grafische vormgeving wordt gecombineerd met een slimme tone of voice met een witty twist.
De eerste campagne in de nieuwe stijl loopt sinds januari 2022 en is het resultaat van een cocreatie tussen het Aldi-marketingteam en Serviceplan België (House of Communication), Publicis, Mediaplus, BOA, het productiehuis Bozon en socialmediabureau Pivott.
De nieuwe campagne werd uitgewerkt in instoremateriaal, OOH, Digital OOH, social media, krantenadvertenties en paid en owned digital media, en een vijf weken durende televisiecampagne. In de eerste vier televisiespots van 15" wordt telkens één waarheid belicht: de nabijheid van Aldi-winkels, de vlotte manier van winkelen, een volle en betaalbare winkelkar en genoeg keuze zonder de stress.
Credits
Client: ALDI
Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday, Cato Putteman, Matthias De Schrijver, Tasja Gysels, Sara Gabriels, Kamila Borowicz, Sofie Bombeeck, Tessa De Wolf, Tom Buyens, Emma Verbeke
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Josine Sanfilippo, Lise Van der Veken, Gaëlle D’haese, Hajar Bouanani
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creatives (Copy/AD): Pieter De Langhe, Karel Dejonghe, Stephen Walckiers, Bruno Hansen, Luc Shih, Manu Sarraf
DTP: Sylvain Kasprzyk, Antonin Lefevre, Bernard Durant
Motion Design: Valentin Taminiau, Quentin Bauw
RTV Producer: Anna Vanheukelom
Film Production Company: Bozon
Director: Dirk Domen
Executive producer: Laurent Dillen
Producer: Sofie Van de Wauwer, Thomas Landeloos
DOP: David Doom
Sound Production & Music: Sonhouse
Digital Agency: Plan.net, Amandine De Vlieghere
Digital Media Agency: Mediaplus, Abigail Singo Magou
Social Media Agency: Pivott, An Bontemps
Media Agency: Publicis, Sascha van der Borght, Marine Casas, Samy Belakbir
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]