ALDI zet 2022 in met nieuwe slogan ‘ALDI, altijd slim’

News / Retail

ALDI zet het nieuwe jaar in met een gloednieuwe slogan: ‘ALDI, altijd slim’. Eenvoudig winkelen staat hierbij centraal. Zo onderstreept ALDI zijn unieke positie in de Belgische retailsector. Met een frisse look wil ALDI zijn klanten duiden waarom het slim is om bij ALDI boodschappen te doen. Want slim zijn zit in veel dingen: eenvoudig en snel winkelen, een volle maar betaalbare kar, winkelen zonder keuzestress, etc. Daarom luidt de nieuwe slogan voortaan: ‘ALDI, altijd slim’. De slogan overkoepelt de boodschappen die ALDI in het verleden verteld heeft en zorgt voor een onderscheidende factor in de Belgische retail. Voor deze restyling werkt ALDI samen met zijn partner Serviceplan. De nieuwe stijl straalt eenvoud uit en zal gebruikt worden in alle kanalen: van de welgekende en bekroonde folder over online bannering en socialmediakanalen tot spotjes op radio en tv. Alle uitingen zullen vanaf deze week in lijn liggen met de nieuwe merkidentiteit.

De discounter is niet over één nacht ijs gegaan en heeft grondig onderzoek gevoerd. “Met onze nieuwe baseline willen we duidelijk maken dat het altijd slim is om bij ALDI te winkelen”, zegt Isabel Henderick, managing director Marketing & Communication bij ALDI. “Wanneer de consument denkt aan slim winkelen komen een reeks eigenschappen naar de boven waar ALDI een antwoord op biedt, zoals lage prijzen, vertrouwen in de kwaliteit, sterke promoties, snel shoppen en eenvoud.”

‘ALDI, altijd slim’ komt in de plaats van ‘Hoge kwaliteit, lage prijs’, maar dit principe blijft aanwezig. Wie bij ALDI winkelt, ging sowieso al voor producten van hoge kwaliteit aan een lage prijs. "Want dat is slim!"

Slimme eenvoud

Als uitvinder van de discount hecht ALDI een groot belang aan slimme eenvoud. Dit vertaalt zich niet alleen doorheen de eenvoud in zijn gehele keten, maar ook in eenvoudig winkelen voor iedereen. “De eenvoud die we brengen en de voordelen die we hieruit halen vertalen zich in lage prijzen voor de klant”, vervolgt Henderick. “We focussen steeds op efficiëntie waar de klant baat bij heeft. Het is dus belangrijk om te vertellen waarom we welke keuzes maken. Zo komen consumenten de voordelen te weten die ze halen door bij ons te winkelen en overtuigen we ze dat het slim shoppen is.”

Eenvoudig winkelen vertaalt zich bij ALDI in een breed, maar geen diep, assortiment voor de klant aan een lage prijs. Met zijn 1.600 referenties in het vastassortiment ligt de keuzestress bij de inkopers van ALDI. “Wij maken uit vele productmogelijkheden steeds de beste keuze voor onze klanten”, zegt Henderick. “Zo garanderen we de hoogste kwaliteit aan een betaalbare prijs in elke productcategorie en verliest de klant geen tijd tijdens het winkelen.”