Pendelaars verslikten zich even in hun koffie toen ze vorige week Gent-Sint-Pieters buitenwandelden. Een groot reclamebord lijkt van enkele meters naar beneden gestort. Met deze actie kondigt 20th Century Fox in samenwerking met advertising agency Happiness Brussels en Clear Channel de nieuwe blockbuster Independence Day: Resurgence aan. 20 jaar na de eerste Independence Day uit 1996, valt de aarde opnieuw ten prooi aan aliens.
“Happiness Brussels nam contact met ons op om voor 20th Century Fox een reclamebord om te bouwen tot een ‘verongelukt’ exemplaar,” vertelt Manuella Hoste, Business Development manager van Clear Channel. “Deze uitdaging wilden we heel graag aangaan. Wij zijn altijd enthousiast om straffe constructies neer te zetten en deze kan zeker tellen. Op 10 uur tijd hadden we heel deze constructie klaar. Eén ding is zeker: de reizigers zullen er niet naast kunnen kijken.”
Voor Deirdre Keustermans, marketing director van 20th Century Fox was OOH een evidente keuze. "In Independence Day: Resurgence wordt gespeeld met de regels van de zwaartekracht. We waren dan ook snel overtuigd dat een opvallend en creatief gebruik van OOH een fantastische manier was om de film bij onze doelgroep te brengen. Dat de abribus in kwestie ook nog eens tijdens de Gentse Feesten voor het station stond, is een mooie bonus."
Independence Day: Resurgence speelt sinds 20 juli in de zalen. Het omgevallen reclamebord kan je bekijken aan station Gent-Sint-Pieters tot 31 juli.
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]