Always-on contentstrategie van Onlyhumans toont de veelzijdigheid VDAB

Het Antwerpse content- en performancebureau Onlyhumans ontwikkelde een always-on contentstrategie voor VDAB. Herkenbare verhalen en praktische tips om duurzaam werk te vinden, onderlijnen enerzijds de veelzijdigheid van de VDAB-diensten en ondersteunen anderzijds elke Vlaming in de zoektocht naar duurzaam werk.
VDAB, vooral gekend voor het helpen vinden en vullen van vacatures, biedt een veel breder waaier aan services, gericht op leren, oriënteren en solliciteren. De Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding vroeg daarom aan Onlyhumans om haar merkassociatie te verbreden. “VDAB is ervoor élke Vlaming, maar dat weet die Vlaming niet. Het was tijd om daar verandering in te brengen,” zegt Jeroen Joosens, managing director bij Onlyhumans.
Onlyhumans lanceerde social formats zoals “Van A naar B” en “De Droomjob”, waarin persoonlijke getuigenissen en aspiraties centraal staan. Ze helpen Vlamingen om de mogelijkheden van een carrièreswitch te zien – door echte verhalen te delen van mensen die dankzij VDAB hun carrière een nieuwe richting gaven, en door jobs in de kijker te zetten die tot de verbeelding spreken, zoals bekister, onderhoudsmechanieker of kok.
Naast die emotionele content introduceert Onlyhumans rationele formats zoals “A of B”, “Q&A” en “Da’s duidelijk”. Die zetten Vlamingen aan tot nadenken over hun eigen loopbaan, vaardigheden en kennis, en informeren hen over de opleidingen, workshops en oriëntatietools die VDAB biedt.
“Duurzaam werk voor elke Vlaming en een tewerkstellingsgraad van 80 procent, daar droomt VDAB van. En wij helpen die droom graag waarmaken. Met zowel een emotionele als een rationele contentlaag, tonen we dat er verschillende carrière- en groeimogelijkheden zijn en dat VDAB klaarstaat voor iedereen die wil leren, solliciteren of zich wil (her)oriënteren. Onze herkenbare verhalen, inspirerende getuigenissen en praktische tips zetten de brede doelgroep aan om de zoektocht naar duurzaam werk te starten of verder te zetten,” besluit Joosens.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]