AMMA 2018: en de winnaars zijn...

Op donderdag 17 mei vond in Auditorium 2000 van de Heizelpaleizen de bekendmaking en uitreiking van de AMMA's 2018 plaats, georganiseerd door CommPass in samenwerking met UMA, de United Media Agencies. U vindt hieronder alle winnaars (en genomineerden) op een rij. Maar geniet eerst van de voorstelling van de juryleden. Herkent u Lies Eeckman, Miguel Aguza, Valérie Morfitis, Bernard Cools en vele anderen?
MEDIA AGENCY OF THE YEAR
Winner: Mindshare
Nominees: Outsight & PHD Media
MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR
Winner: JCDecaux
Nominees: SBS Belgium & Google Belgium
BEST USE OF INTERACTIVE
Gold: UM – Fanta; Halloween
Silver: Appiness – Vtwonen en Spott
Bronze: Mindshare – 20th Century Fox; The Boss Baby
INNOVATION & DEVELOPMENT OF THE YEAR
Gold: SBS Belgium – Smart Ad
Silver: JCDecaux – Smartcontent
Bronze : Wavemaker Belgium – Data Challenge
BEST MEDIA STRATEGY
Gold: PHD Media – Base; The liquid campaign
Silver: Zenith – Sanofi Allegra; Turning Barriers into Opportunities
Bronze: PHD Media – Telenet Business; Digitale versnelling
BEST USE OF DATA & PERFORMANCE MARKETING
Gold: Proximus & Digipolitans & Pivott (formerly known as Just) & Space – New Media Data Driven Sales Engine for Proximus
Silver: Semetis & OMD – Carglass; Data driven Creativity & Automation
Bronze: Initiative – Media Markt; Black Friday
MEDIA ADVERTISER OF THE YEAR
Winner: Marie Noëlle De Greef (ING)
Nominees: Christine Jean (AG Insurance) ; Deirdre Keustermans (20th Century Fox)
MEDIA RESEARCH OF THE YEAR
Gold: CIM & Be Mobile & MGE Data – CIM OOH Survey 2017
Silver: Welcome Media & GfK – Journey of In-Home Advertising
Bronze: IP & GfK & Ivox – Audio Observer
BEST CREATIVE MEDIA USE
Gold: PHD Media & TBWA & Mediahuis – Play Sports; Live Preroll
Silver: Initiative – Lotto; Parce que c’est possible
Bronze: Space & Outsight – H&M; Fashion vending Machine
BEST USE OF NATIVE & CONTENT
Gold: Mindshare – Solo; Open Kitchen
Silver: Space & DDB – Volkswagen; Behind the Wheel
Bronze: PHD Media – Telenet; Game of Thrones new season
And not to forget: a special mention by the jury for Zenith & Gaia, and the award Media Personality of the Year for Jos Van Campenhout (Outsight). En UMA-voorzitter François Chaudoir dankte nadrukkelijk de met pensioen gaande ceo van MediaCom Christian Kévers voor alles wat hij de mediawereld had bijgebracht.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]