AMMA Awards 2024

Agenda / Awards / News / People

  • 06/06/2024

AMMA 2024 heeft zijn finale juryleden gekozen: Miguel Aguza (Orange), Diane Faynsztein (Nestlé), Gaetano Palermo (Engie), Annelore Van Hove (Delhaize), Wim Jansen (DPG Media), Nils Dero (Ads&Data), Massimo Papa (RMB), Sébastien Desclée (IPM Group), Edouard De Witte (Rossel Advertising), Alex Thoré (Var), Benjamin Sekkai (Locala), Tom De Block (Google), Christophe Erregeerts (bpost), François Chaudoir (Space), Laurent Massart (dentsu), Hugues Rey (Havas), Guy Gelaude (OMG), Koen Vanhooydonck (iO), Jenoff Van Hulle (Zigt), Veerle Colin (JCDecaux), Maarten Vanthemsche (Voltage) en Sylvie Dewaele (TBWA) mogen deze eer voor hun rekening nemen. De jury wordt voorgezeten door José Fernandez (D’Ieteren), AMMA Media Advertiser of the Year 2023, en Lieve Pattyn (EG) is ondervoorzitter. 

CommPass legt voor de negentiende editie van de Annual Master in Media Awards de nadruk op de duidelijke aflijning van de verschillende categorieën, die elk betrekking hebben op specifieke segmenten van de media-expertise. Voor elke categorie werden ook de procedures voor de jurering van de dossiers herzien, ten einde het werk van de finale jury enigszins te verlichten. Zo krijgen de expertjury’s in specifieke categorieën zoals Best Use of 1 Medium, Media Sustainable Development Award en Media Saleshouse of the Year meer beslissingsrecht.

De AMMA-jury wijst de AMMA toe aan de winnaars in twee stappen: eerst evalueren 10 expertgroepen de dossiers in de categorieën Best Media Strategy, Best Use of Data, Best Use of Performance Marketing, Best Creative Media Use, Best Use of 1 Medium, Best Use of Native & Content, Innovation & Development of the Year, Media Research of the Year, Media Brand of the Year en Media Sustainability Development Award. De expertgroepen duiden de 5 beste dossiers aan binnen elke categorie, die vervolgens beoordeeld worden door de finale AMMA jury.

Op 17 mei 2024 zal de finale jury tijdens haar zitting voor elke categorie de winnaars van de Gold, Silver en Bronze AMMA aanwijzen.

Praktisch:

Alle details van de procedures voor de toewijzing van de awards staan in het AMMA 2024 reglement.

Op 26 januari: opening van het AMMA-platform.

Op 28 februari: AMMA-Masterclass ‘How to build a strong AMMA case?’ Meer info

Op 19 maart: deadline indienen dossiers voor 2 categorieën “Media Research of the Year” en “Innovation & Development of the Year”. Deelnameformulieren vindt u onder ‘Dossiers’ in het menu aan de linkerkant.

Op 28 maart worden tijdens de “AMMA Research & Innovation Session” de cases voor de 2 categorieën “Media Research of the Year” en “Innovation & Development of the Year” gepresenteeerd aan de AMMA jury en het publiek. LIVE sessie 9:00-12:30. Meer info

Op 4 april: deadline indienen dossiers voor de 12 andere categorieën. Deelnameformulieren vindt u onder ‘Dossiers’ in het menu aan de linkerkant

Op 17 en 18 april komen de Expert jury’s samen om 5 cases te nomineren in de categorieën: Best Media Strategy, Best Use of Data, Best Creative Media Use, Best Use of Native & Content, Best Use of Performance Marketing, Media Research of the Year, Best Use of 1 Medium, Innovation & Development of the Year en Media Sustainability Award.

Op 15 mei worden de genomineerden binnen 6 categorieën voorgesteld tijdens de UMA Get Together ‘Best Media Campaigns’.

Op 17 mei zetelt de Finale AMMA Jury.

21 mei – 30 mei: Public voting voor de 3 genomineerden in de categorie “Media Advertiser of the Year”.

De AMMA Ceremony & Gala gaan door op 6 juni.