AMMA kiest voor gratis ‘live streamed ceremony’

Agenda / Communication / News

Ook CommPass stond voor het dilemma: wachten tot na de zomer en hopen op voldoende versoepeling, of nu al de winnaars van de AMMA 2020 huldigen, kort nadat de jury zijn beslissingen neemt. De knoop is doorgehakt: de AMMA zullen uitgereikt worden tijdens een ‘live streamed ceremony’ op 11 juni om 16uur.

“Samen met de sponsors en in nauw overleg met de UMA zullen we van deze uitreiking een feestelijk moment maken met zoveel mogelijk kijkers binnen onze sector. Het is een uitdagende challenge die we graag aangaan, met verschillende momenten van interactie met de genomineerden en winnaars, de juryleden en met onze sponsors,” zegt Wout Dockx, voorzitter van CommPass.

De Bronze, Silver en Gold awards zullen geheel volgens de AMMA traditie geproclameerd worden rechtstreeks vanuit de studio. Om dit allemaal goed te hosten zal een platform “AMMAstream” gelanceerd worden vanaf 11 mei, waarop ook alle cases te vinden zullen zijn. De AMMA vervelt tot een streaming platform dat gedurende een volle maand alle activiteiten zal hosten en distribueren.

Dankzij de sponsors en de draagkracht van CommPass zal dit platform en de live stream gratis kunnen aangeboden worden. Alle professionals uit de mediasector kunnen zich vanaf vandaag registreren via de website van CommPass.

Ook het verloop van de jurering van de AMMA 2020 moest een aantal keren “adapted” worden aan de bijzondere omstandigheden van vandaag.

  • De verschillende sessies van de expertjury’s werden afgewerkt via videoconferenties en online voting.
  • De genomineerde dossiers konden dit jaar niet gepresenteerd worden aan het publiek op het podium van de UMADay Best Media Campaigns. De UMA koos ervoor de cases op te nemen zodat ze online kunnen bekeken worden op https://uma.be/evenement/uma-webinar/
  • Ook de CommPass ‘Research & Innovation Session kon niet doorgaan en zal vervangen worden door een webinar op 26 mei om 9u30. Alle dossiers voor de Media Research of the Year en de 5 nominaties voor de Innovation & Development of the Year zullen er gepresenteerd worden.
  • De zitting van de finale AMMA jury werd tot twee keer toe uitgesteld maar zal uiteindelijk digitaal plaatsvinden op 8 mei.
  • De public voting voor de drie genomineerde adverteerders in de categorie media advertiser of the year zal lopen van 11 mei tot 31 mei.

“Ik denk we best trots mogen zijn op deze veertiende AMMA editie,” zegt juryvoorzitster Nathalie Rahbani, AMMA media advertiser of the year 2019, “met 112 ingediende dossiers doen we het even goed dan andere jaren. Alle juryleden hebben zich goed aangepast aan de omstandigheden en evenveel of zelfs nog meer energie gestopt in de evaluatie van de dossiers in hun categorie, de sessies via videoconferentie en de stemming online. En nu geeft CommPass opnieuw blijk van ‘agility’ door de erelijst van de AMMA 2020 te proclameren via de eerste ‘live streamed award show’ in ons land.”